Det är en vän som har den i stugan. Har eldat där lite under hösthelgerna men det känns lite som att elda för kråkorna ibland. Något man kan göra för o få den effektivare?
Eldar du med dörren öppen eller stängd?
Det bästa man skulle kunna göra för effektiviteten är att bygga ett värmemagasin av tegel som röken går in i och värmer upp. Nu går mycket riktigt varm rök ut till kråkorna. Men jag gissar att det inte var den typen av svar du tänkte på.
Ett annat sätt att få så mycket värme till luften som möjligt är att ta bort isoleringen runt skorstenen ända upp till i närheten av genomgången i taket.
Ett annat sätt att få så mycket värme till luften som möjligt är att ta bort isoleringen runt skorstenen ända upp till i närheten av genomgången i taket.
Klicka här för att svara

