Det Demmpa skrev senast kan vara grundorsakerna om man t.ex. räknat med samma effektbehov oavsett gavel eller mitthus. Gavelhus har ju ett högre effektbehov. 29 gr behöver dock inte vara för låg temp. Är det runt 0gr ute så kan 29 vara helt ok beroende på c/c på golvvärmen och förläggningssätt. Då problemet verkar ha funnits där en längre stund vill jag bara skicka med att ventilationen kan vara boven i dramat också, utan att veta hur den är uppbyggd. Är den felinställd kan det ge flera grader för kallt inomhus. Om du ska ta dit någon som kollar så kan de kolla temperaturen på golvet med en laserpicka. Känns det väldigt kallt på golvet? Och om de mäter med laser kan du be dem kolla ytterväggar på ett par ställen också på samma gång. Troligen inte det som är problemet, men har hänt ett antal gånger att de faktiskt missat isolering i väggar.

• Gilla
AmiHel
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Varför fungerar inte kläder? Har jag aldrig förstått.
Ja det finns ju folk som går i shorts i december ,dom har väl fel på kroppstermostaten ,inne skall det vara minst 21 gr

• Gilla
  • Haha
AmiHel och 1 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Jämför du mellan skåpen?

Första bilden visar värmefördelarskåpet men bara ena fördelaren.

Andra bilden visar vattenfördelarskåpet, varmvattnet i övre fördelaren och kallvattnet i nedre fördelaren. Nedre fördelaren har en slang mer ansluten än övre fördelaren.
En slang går nog till en WC.

• Gilla
Demmpa
  • Laddar…
A AmiHel skrev:
Jag kan ingenting om sånt här.... antar att pumpen fungerar då rörmokaren var här i måndags. Han sa inget om det, han luftade rören och ökade på cirkulationspumpen litegrann för att få upp värmen här inne sa han. Vi skulle höras av efter nyårshelgen om fortfarande är kallt.
Vem beställde och betalade rörmokaren - du eller din hyresvärd? Undrar eftersom värme är hyresvärdens ansvar, men ni verkar inte vara överens om felet, och en hyresgäst har inte någon självklar rätt att ta dit folk som mixtrar med anläggningen.

S Sir Duke skrev:
Vem beställde och betalade rörmokaren - du eller din hyresvärd? Undrar eftersom värme är hyresvärdens ansvar, men ni verkar inte vara överens om felet, och en hyresgäst har inte någon självklar rätt att ta dit folk som mixtrar med anläggningen.
Det var hyresvärden som fixade hit rörmokaren .......

A AmiHel skrev:
Det var hyresvärden som fixade hit rörmokaren .......
Bra, då ska du inte betala något!

• Gilla
AmiHel
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Varför fungerar inte kläder? Har jag aldrig förstått.
Hur sexigt är det med pyjamas?

Ulltand Ulltand skrev:
Hur sexigt är det med pyjamas?
Som grannen svarade på den frågan när han såg min nya pyjamas: "Det beror väl på vad man stoppar i den".

• Haha
Immobil
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.