71 085 läst ·
488 svar
71k läst
488 svar
Kallt i nybyggt hus med golvvärme
Han som var här igår kopplade växelventilen manuellt och nu går det varmt vatten till gvf - det både syns på termometern och känns på rören. Dock står det driftprio på varmvatten hela tiden. Såhär ser diagrammet ut så den borde ju stå på värme nu (om den var automatiserad).I Ingolainen skrev:
Vi har det inte varmare i huset, men inte kallare heller.
Om du menar mig så är jag varken rörkrökare eller expert. Men har en likadan pump som jag installerat själv så lite koll på menyerna tycker jag att jag har. Försöker bara hjälpa så gott ja kan men kommer det nån expert så kliver jag gladeligen åt sidan.R RoBo skrev:
Grundproblemet verkar fortfarande vara att det är kallt vatten till denna fördelare. Det varma vattnet som pumpen producerar kommer inte hit. Om det fortfarande är låg temp här skulle jag fokusera på att fixa det.B Blåbären skrev:
Vore det i mitt hus skulle jag stänga alla andra slingor och fördelare om det går och köra cirkulationspumpen på högfart tills jag ser att det kommer varmvatten hit.
Jag vet inte. Det är en annan firma som har gjort all vvs. De tog hit Vi Värmer Sverige för att göra en ovk och justera in ventilationen. Han visade mig pumpen men jag är rätt säker på att vår firma installerade pumpen. Det är de (vår firma) som skrivit på installationspapper och gjort flödeskoll i kretsar etc.Immobil skrev: