I Ingolainen skrev:
Japp. Börjar ni få det varmare inne? Annars kan du gå in i värmepumpsmenyn å ändra driftprioritering. Är ett diagram där standard är 30min värme och 30 min vatten. Men är växelventilen manuellt kopplad till värme så får ni väl inget varmvatten ändå.
Han som var här igår kopplade växelventilen manuellt och nu går det varmt vatten till gvf - det både syns på termometern och känns på rören. Dock står det driftprio på varmvatten hela tiden. Såhär ser diagrammet ut så den borde ju stå på värme nu (om den var automatiserad).

Vi har det inte varmare i huset, men inte kallare heller.

• Styrenhet för växelventil med display som visar driftsprioritering till varmvatten istället för värme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I
Hur ser det ut i vattenmenyn?

I
Stämmer verkligen diagrammet. På bilden ser det ut som färgerna är tvärtom mot färgen vid texten?

I Ingolainen skrev:
Hur ser det ut i vattenmenyn?
Såhär:

• Panel för varmvattenstyrning med menyval på skärm och grön lysdiodindikator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I Ingolainen skrev:
Stämmer verkligen diagrammet. På bilden ser det ut som färgerna är tvärtom mot färgen vid texten?
Det blev nog knasigt med färgerna på min bild bara. Vatten är blå, samma som den lilla kvarten. Värme är grön som trekvarten.

Tror tyvärr du får många råd av folk som aldrig tittat i menyn till en Nibe.

I
R RoBo skrev:
Tror tyvärr du får många råd av folk som aldrig tittat i menyn till en Nibe.
Om du menar mig så är jag varken rörkrökare eller expert. Men har en likadan pump som jag installerat själv så lite koll på menyerna tycker jag att jag har. Försöker bara hjälpa så gott ja kan men kommer det nån expert så kliver jag gladeligen åt sidan.

• Gilla
RoBo och 1 till
  • Laddar…
Jag tar gladeligen emot hjälp. Nu är det 13 grader i barnens sovrum. Snart flyttar jag till hotell.

B Blåbären skrev:
Jag tar gladeligen emot hjälp. Nu är det 13 grader i barnens sovrum. Snart flyttar jag till hotell.
Har du prövat att ställa några frågor på Varmepumpsforum.com?
Det finns många kunniga personer där.

I
Har returtempen på fördelaren stigit nåt?

Är det Vi Värmer Sverige AB som har installerat värmepumpen?

I
Kolla meny 5.1.2 och 5.1.3 har för värden också

B Blåbären skrev:
Kan det ha någon betydelse hur i eller urskruvade dessa är?
Grundproblemet verkar fortfarande vara att det är kallt vatten till denna fördelare. Det varma vattnet som pumpen producerar kommer inte hit. Om det fortfarande är låg temp här skulle jag fokusera på att fixa det.

Vore det i mitt hus skulle jag stänga alla andra slingor och fördelare om det går och köra cirkulationspumpen på högfart tills jag ser att det kommer varmvatten hit.

• Gilla
Abuquir
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Är det Vi Värmer Sverige AB som har installerat värmepumpen?
Jag vet inte. Det är en annan firma som har gjort all vvs. De tog hit Vi Värmer Sverige för att göra en ovk och justera in ventilationen. Han visade mig pumpen men jag är rätt säker på att vår firma installerade pumpen. Det är de (vår firma) som skrivit på installationspapper och gjort flödeskoll i kretsar etc.

I Ingolainen skrev:
Har returtempen på fördelaren stigit nåt?
Nej

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.