1 974 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Kallras? Undertryck?
Hej,
har ett ventilationsrör som går till tvättstugan där det blåser in luft istället för att suga ut luft från tvättstugan. Har detta med kallraset att göra eller är det undertryck i huset? Tänkte installera en PAX Calima till röret men är det något som måste åtgärdas först?
Tack på förhand!
har ett ventilationsrör som går till tvättstugan där det blåser in luft istället för att suga ut luft från tvättstugan. Har detta med kallraset att göra eller är det undertryck i huset? Tänkte installera en PAX Calima till röret men är det något som måste åtgärdas först?
Tack på förhand!
Produkter som diskuteras: "paxfläkt"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Har du någon annat som mekaniskt blåser ut luft ur huset, dvs någon annan frånluftsfläkt?H HamBygg skrev:
Ok, då låter det helt sonika som att ditt ventilationsrör som mynnar i tvättstugan fungerar som tilluftsventil pga den mekaniska frånluften du har i badrummen, eller pga av undertrycket om man så vill.H HamBygg skrev:
Det låter som en vettig plan att sätta en fläkt i tvättstugan och det ska bara vara att köra på.
Jag gissar med tanke på vad du beskrivit att det ursprungligen enbart var självdrag. Så var kommer luften in nu? Sitter det några springventiler vid fönster el. liknande?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ja det sitter fönsterventiler på botten- och ovanvåning. Så detta har inget med kallras att göra så jag skulle behöva sätta ett kallrasskysd innan jag monterar fläkten?oskar.valta skrev:
Ok, då låter det helt sonika som att ditt ventilationsrör som mynnar i tvättstugan fungerar som tilluftsventil pga den mekaniska frånluften du har i badrummen, eller pga av undertrycket om man så vill.
Det låter som en vettig plan att sätta en fläkt i tvättstugan och det ska bara vara att köra på.
Jag gissar med tanke på vad du beskrivit att det ursprungligen enbart var självdrag. Så var kommer luften in nu? Sitter det några springventiler vid fönster el. liknande?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden