1 270 läst ·
17 svar
1k läst
17 svar
Kallelse årsstämma med fel lokal
I princip håller jag med dig. Men om man bortser från principen och exempelvis tänker sig en normal väl fungerande bostadsrättsförening är ju stämman tämligen ointressant. Ett antal formaliapunkter som i rask takt klubbas igenom. Visst kan samvaron vid "fikat" efteråt ge en del men själva stämman är ju mest ren formalia.J Jorel03 skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Så är det kanske oftast. Ända till den där gången när en grupp medlemmar väljer att kuppa bort styrelsen, och ta över föreningen.Alfredo skrev:
I princip håller jag med dig. Men om man bortser från principen och exempelvis tänker sig en normal väl fungerande bostadsrättsförening är ju stämman tämligen ointressant. Ett antal formaliapunkter som i rask takt klubbas igenom. Visst kan samvaron vid "fikat" efteråt ge en del men själva stämman är ju mest ren formalia.
Se till att vara närvarande på stämmor.
TS, jag tycker du ska stämma föreningen. Visa föreningen att rätt måste vara rätt.
Testa även att dela ut lappar till alla medlemmar som förklarar att du har stämt föreningen och att du vet bäst.
Ifall någon ifrågesätter dig, stäm även dem. Mark och Miljödomstolen lär säkert ha massor med tid över för ett så viktigt ärende som ditt.
Testa även att dela ut lappar till alla medlemmar som förklarar att du har stämt föreningen och att du vet bäst.
Ifall någon ifrågesätter dig, stäm även dem. Mark och Miljödomstolen lär säkert ha massor med tid över för ett så viktigt ärende som ditt.
Klicka här för att svara