J Jorel03 skrev:
Att bo i en förening och inte bry sig om det enda viktiga, en dag per år, är ett väldigt besynnerligt ställningstagande.
I princip håller jag med dig. Men om man bortser från principen och exempelvis tänker sig en normal väl fungerande bostadsrättsförening är ju stämman tämligen ointressant. Ett antal formaliapunkter som i rask takt klubbas igenom. Visst kan samvaron vid "fikat" efteråt ge en del men själva stämman är ju mest ren formalia.

Alfredo Alfredo skrev:
I princip håller jag med dig. Men om man bortser från principen och exempelvis tänker sig en normal väl fungerande bostadsrättsförening är ju stämman tämligen ointressant. Ett antal formaliapunkter som i rask takt klubbas igenom. Visst kan samvaron vid "fikat" efteråt ge en del men själva stämman är ju mest ren formalia.
Så är det kanske oftast. Ända till den där gången när en grupp medlemmar väljer att kuppa bort styrelsen, och ta över föreningen.

Se till att vara närvarande på stämmor.

• Gilla
sagabelami
  • Laddar…
TS, jag tycker du ska stämma föreningen. Visa föreningen att rätt måste vara rätt.

Testa även att dela ut lappar till alla medlemmar som förklarar att du har stämt föreningen och att du vet bäst.

Ifall någon ifrågesätter dig, stäm även dem. Mark och Miljödomstolen lär säkert ha massor med tid över för ett så viktigt ärende som ditt.

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.