Det är de jag är orolig för.
Vad ska man annars ha för golv till gymmet?

Jag tänker på vilka riskerna med att lägga golv där är? Att golvet förstörs av fukten? Tillväxt av mögel? Just nu har jag gammal flagnad färg och några yoga-mattor på strategiska platser. Visst är det snyggare med golv, men jag kommer nog slipa bort gammal färg, måla med diffusionsöppen färg och behålla mattorna.

I mitt hemmagym så körde jag med en balkongmatta från Bauhaus. Den har dobbar på undersidan som gör att eventuell fukt kan vädras bort samtidigt som den ser helt ok ut men framförallt så kostar den bara 50kr per kvadrat så det är ingen stor investering. Just där jag jobbar med skivstången har jag lagt ut liknande pusselmattor som du funderar på för att skydda balkongmattan så. Min tanke är att en så liten yta är ok att kapsla in med täta mattor då fukten lätt kan vädras ut på sidorna om den.

På balkonggolvet i bostadsrätten (som vi bodde i tidigare) la jag först bergoplattor, http://www.bergoflooring.com/sv/produkter/bergo-royal sedan la jag nålfiltsmatta ovanpå, likt den Janus82 länkade till. Dels blev det mjukare och dels varmare än med bara nålfiltsmattan.

I källarförrådet har jag lagt bergoplattor under dörrmattan precis innanför källardörren just för att dörrmattan ska kunna luftas ordentligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.