Byggahus.se
Vill bara dela med mig hur lyckat mitt senaste golvprojekt blev.
Slängde ut ett antal lagen med plast, kork och heltäckningsmattor från ett härligt furugolv som vi lät slipa. Sen moppa jag ut en kalklösning som fick torka och bli uppsopad. Efter det skura jag golven med golvsåpa.

Nu är det skitsnyggt, mjukt varmt och smutsavvisande.
Helt annorlunda mot golvet i köket (samma gamla furugolv) som vi vitbetsa och lacka. Visserligen är det snyggt men det är inte alls samma varma mjuka känsla.
 
Intressant. Har du möjligen nån bild på golvet? Skulle vara kul att få se.
 
Jag vill också se bilder!
 
Jag vill också se bilder!!!! Vi ska ganska snart gå lös på golven på nedervåningen, och törs nog inte måla golven där pga slitaget. Låter intressant med kalkat och såpat golv. Någonting för ett kök?

Dock har vi målat sovrumsgolvet vitt - finns i bloggen om någon är intresserad
 
alacs skrev:
Jag vill också se bilder!!!! Vi ska ganska snart gå lös på golven på nedervåningen, och törs nog inte måla golven där pga slitaget. Låter intressant med kalkat och såpat golv. Någonting för ett kök?

Dock har vi målat sovrumsgolvet vitt - finns i bloggen om någon är intresserad
Ska se om jag får tid att sitta vid datorn hemma någon gång så att jag kan lägga upp någon bild.
Använde mig av Kulturhantverkarnas produkter men det går nog lika bra med andra märken också, orkade bara inte fixa billigt släkt kalk men om man ska göra något stort kan det vara värt att kolla runt.

Såpat/skurat golv är ju smutsavvisand så visst går det till ett kök men man får kanske skura det lite oftare och vara duktig på att ta bort om man spiller.

http://www.kulturhantverkarna.se/res/Produktblad/produktbladsapa.pdf
 
Två år senare kommer en bild :)
 
  • golv.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bättre sent än aldrig! Ser toppen ut, i alla fall på det avstånd bilden tillåter. Hur ofta underhåller ni det? Använder ni kalk då också?
 
Man bör skura golvet med såpa någon gång då och då (inget mer kalk) men det har ännu inte inträffat på två år.
Har torkat bort lite sotfläckar kring spisen och det gick bra.
Använder inte detta rum så mycket. (TV rum i källaren.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.