Bygger ett hus i new england stil och har letat kakel i snart 5 månader. Har nu bestämt mig för ett grått golv i 60x60 fjord grå sandstensklinker och 30x60 matt vitt kakel på väggen.
Men nu tvekar jag om väggarna ska vara med rektifierad kant eller med mjuk kant.
Det är 10k i prisskillnad för material och arbete... Kanske inte så mycket i hela produktionen men ändå många bäckar små. Så vad tycker ni som nyss renoverat eller byggt?..
Jag är även tveksam till om klinkersen kommer se billig ut och kankse inte passa till huset?
Frugan vill ha högblank vit på väggen men det passar inte med matt klinker. Fick jag välja hade vi kört svart högblank granit på golvet och högblank vitt på vägg men det vill bara jag...
Men nu tvekar jag om väggarna ska vara med rektifierad kant eller med mjuk kant.
Det är 10k i prisskillnad för material och arbete... Kanske inte så mycket i hela produktionen men ändå många bäckar små. Så vad tycker ni som nyss renoverat eller byggt?..
Jag är även tveksam till om klinkersen kommer se billig ut och kankse inte passa till huset?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Frugan vill ha högblank vit på väggen men det passar inte med matt klinker. Fick jag välja hade vi kört svart högblank granit på golvet och högblank vitt på vägg men det vill bara jag...
Jag tycker absolut det passar med blankt vitt på väggen till ett matt golv.
Mjuk kant kanske känns mest klassiskt och passar bättre till huset?
Det är absolut inte fel eller tråkigt att välja standard vitt blankt kakel. Tidlöst och snyggt.
Golvplattorna ser fina ut tycker jag.
Mjuk kant kanske känns mest klassiskt och passar bättre till huset?
Det är absolut inte fel eller tråkigt att välja standard vitt blankt kakel. Tidlöst och snyggt.
Golvplattorna ser fina ut tycker jag.
Vad som ses som exklusivt är inget vi andra kan ge tips om, det är ni som ser detta varje dag som avgör.S Shiraz skrev:
Vissa bygger med marmor och guldkromat, vilket många anser som lyxigt, inte jag.
Jag hade valt matta golvklinkers och matta väggmaterial i ditt fall, inget högblankt alls.
Smaken varierar.
Mvh P-A
Sant. Vi kikade på marmor och marmorimitation men det blev fult med imitationer och riktigt är för känsligt för en barnfamilj. Är även lite rädd för att marmorimitation ser tacky ut på sikt då det är mode nu.
Det blir nog bra med sandstenen
Det blir nog bra med sandstenen
Klicka här för att svara