Är det något speciellt bakom den väggen?

Jag vet inte om det gäller alla försäkringsbolag, men iaf If har nya regler sen i höstas att de ersätter skador även om det är felaktigt byggt mot att man betalar 10 % av kostnaden. Tydligen så har de infört detta för att många utländska firmor förfalskar intyg. Om man har deras stora hemförsäkring så får man dessutom max 15 000 kr i åldersavdrag. Det innebär att du kan komma med ditt felbyggda 70-talsbadrum och få ett helt nytt för 15 000 + 10% ≈ 30 000 kr. Allt ont om If, men det är rätt givmilt!

• Älska
kest
  • Laddar…
A arasmus skrev:
Jag vet inte om det gäller alla försäkringsbolag, men iaf If har nya regler sen i höstas att de ersätter skador även om det är felaktigt byggt mot att man betalar 10 % av kostnaden. Tydligen så har de infört detta för att många utländska firmor förfalskar intyg. Om man har deras stora hemförsäkring så får man dessutom max 15 000 kr i åldersavdrag. Det innebär att du kan komma med ditt felbyggda 70-talsbadrum och få ett helt nytt för 15 000 + 10% ≈ 30 000 kr. Allt ont om If, men det är rätt givmilt!
Tack för tipset!
har folksam, ska höra med dom vad det är för regler där som gäller där..

A arasmus skrev:
svärföräldrarna var väldigt nöjda med de avtalen när deras 40/50-tals kåk brann, med orginal badrum... blev ett nytt hus med bara 15k o åldersavdrag samt då det blev nytt bygglov så blev det byggt enligt nya bygglagar och standarder men såg på utsidan och delvis på insidan likadant ut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.