5 663 läst ·
18 svar
6k läst
18 svar
kakelplatta som lossnat i duschen
Jag vet inte om det gäller alla försäkringsbolag, men iaf If har nya regler sen i höstas att de ersätter skador även om det är felaktigt byggt mot att man betalar 10 % av kostnaden. Tydligen så har de infört detta för att många utländska firmor förfalskar intyg. Om man har deras stora hemförsäkring så får man dessutom max 15 000 kr i åldersavdrag. Det innebär att du kan komma med ditt felbyggda 70-talsbadrum och få ett helt nytt för 15 000 + 10% ≈ 30 000 kr. Allt ont om If, men det är rätt givmilt!
Tack för tipset!A arasmus skrev:Jag vet inte om det gäller alla försäkringsbolag, men iaf If har nya regler sen i höstas att de ersätter skador även om det är felaktigt byggt mot att man betalar 10 % av kostnaden. Tydligen så har de infört detta för att många utländska firmor förfalskar intyg. Om man har deras stora hemförsäkring så får man dessutom max 15 000 kr i åldersavdrag. Det innebär att du kan komma med ditt felbyggda 70-talsbadrum och få ett helt nytt för 15 000 + 10% ≈ 30 000 kr. Allt ont om If, men det är rätt givmilt!
har folksam, ska höra med dom vad det är för regler där som gäller där..
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
svärföräldrarna var väldigt nöjda med de avtalen när deras 40/50-tals kåk brann, med orginal badrum... blev ett nytt hus med bara 15k o åldersavdrag samt då det blev nytt bygglov så blev det byggt enligt nya bygglagar och standarder men såg på utsidan och delvis på insidan likadant ut.A arasmus skrev:Jag vet inte om det gäller alla försäkringsbolag, men iaf If har nya regler sen i höstas att de ersätter skador även om det är felaktigt byggt mot att man betalar 10 % av kostnaden. Tydligen så har de infört detta för att många utländska firmor förfalskar intyg. Om man har deras stora hemförsäkring så får man dessutom max 15 000 kr i åldersavdrag. Det innebär att du kan komma med ditt felbyggda 70-talsbadrum och få ett helt nytt för 15 000 + 10% ≈ 30 000 kr. Allt ont om If, men det är rätt givmilt!
Klicka här för att svara