Hej,
Dottern fick för sig att städa duschen och på nåt vis drog bort lite av silikonfogen där mellan golvet och väggen. Bifogar bild. Jag blir ju jätteorolig nu för läcka. Kan inget om detta..Måste vi fylla i med annan silikon? Vad händer om man duschar eller hon fått in vatten nu när hon städade. Går det ens in nåt? Bifogar bild
Dottern fick för sig att städa duschen och på nåt vis drog bort lite av silikonfogen där mellan golvet och väggen. Bifogar bild. Jag blir ju jätteorolig nu för läcka. Kan inget om detta..Måste vi fylla i med annan silikon? Vad händer om man duschar eller hon fått in vatten nu när hon städade. Går det ens in nåt? Bifogar bild
Är fogen så dålig är det nog lika bra att skrapa bort hela och lägga en ny. Det kan man ofta göra själv om man är lite händig och kan följa instruktioner på youtube. Använd tex såpvatten och tummen för bra resultat. Finns andra sätt med
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 631 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 631 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Klockrent... själv gillar jag dennaS Smarteus skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På måndag ska jag köra 6 mil ToR för att trycka på nya magnetlister och släplister på ett par duschdörrar åt en kund, men det är klart man ställer upp med det.
TS:
Nu ser det ut att vara fyllt ordentligt med hårdfog mellan plattorna men var annars bara försiktiga när ni med rakblad får ta bort silikonet för att kunna lägga dit nytt om ni nu vill ha nytt.
Det är som sagt bara estetiskt och till för att dölja halvdåligt skurna plattor samt ta upp vissa rörelser när det kan förekomma.
Finns även silikonborttagningsmedel för de sista resterna för det är viktigt att få bort allt för att kunna lägga en ny snygg silikon.
Klicka här för att svara