Hej,

Dottern fick för sig att städa duschen och på nåt vis drog bort lite av silikonfogen där mellan golvet och väggen. Bifogar bild. Jag blir ju jätteorolig nu för läcka. Kan inget om detta..Måste vi fylla i med annan silikon? Vad händer om man duschar eller hon fått in vatten nu när hon städade. Går det ens in nåt? Bifogar bild

• Skadad silikonfog mellan duschgolv och vägg med vattenstänk på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen fara för läckage. Tätskiktet sitter under plattorna.

Mest kosmetiska.

• Gilla
HEM2121 och 1 till
  • Laddar…
A A.G skrev:
Ingen fara för läckage. Tätskiktet sitter under plattorna.

Mest kosmetiska.
Åh puh. Tack 😃

Är fogen så dålig är det nog lika bra att skrapa bort hela och lägga en ny. Det kan man ofta göra själv om man är lite händig och kan följa instruktioner på youtube. Använd tex såpvatten och tummen för bra resultat. Finns andra sätt med

H
V varpan1 skrev:
Är fogen så dålig är det nog lika bra att skrapa bort hela och lägga en ny. Det kan man ofta göra själv om man är lite händig och kan följa instruktioner på youtube. Använd tex såpvatten och tummen för bra resultat. Finns andra sätt med
Såpat pekfinger fungerar bättre.😉😀

Var det bara jag som direkt tänkte på:

När jag läste trådstarten :)
Hoppas ingen tar illa upp för jag har själv varit i samma sits som TS och lärde mig senare att silikonfog bara är estetiskt :)

• Haha
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
S Smarteus skrev:
Var det bara jag som direkt tänkte på:
[media]
När jag läste trådstarten :)
Hoppas ingen tar illa upp för jag har själv varit i samma sits som TS och lärde mig senare att silikonfog bara är estetiskt :)
Klockrent... själv gillar jag denna :p
Tecknad serie med en person under en diskbänk och en annan som står bredvid. Texten handlar om svårigheter med att vara högutbildad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På måndag ska jag köra 6 mil ToR för att trycka på nya magnetlister och släplister på ett par duschdörrar åt en kund, men det är klart man ställer upp med det. :p

TS:
Nu ser det ut att vara fyllt ordentligt med hårdfog mellan plattorna men var annars bara försiktiga när ni med rakblad får ta bort silikonet för att kunna lägga dit nytt om ni nu vill ha nytt.
Det är som sagt bara estetiskt och till för att dölja halvdåligt skurna plattor samt ta upp vissa rörelser när det kan förekomma.
Finns även silikonborttagningsmedel för de sista resterna för det är viktigt att få bort allt för att kunna lägga en ny snygg silikon.

• Gilla
Jenpet
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.