Skall renovera en toalett med stol,handfat men ingen golvbrunn och undrar om det är okej att göra enligt följande; (väggar och golv är av trä)

Golv: golvgips, tätskikt på golv och en bit upp på väggen samt klinker
-Vägg: "organiskt" gips samt kakel

Hittar bara regler för hur våtrum skall vara utförda men detta kan väl inte anses vara våtrum
annat än för golvet?
 
T
Ja, det går bra.

Som sagt, endast tätskikt på golvet och 5 cm upp på väggen.
 
P
Det går bra om du byter ut golvgipsen mot flytspackel, eftersom man inte får ha skivmaterial som underlag för våtisoleringen på golv.
 
Tackar Nicke,
detta med skivmaterial hade jag inte koll på.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.