3 254 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
KÅda droppar från taket på aggregatet
Hej. det droppar kåda från taket ner på aggregatet, har gjort så många år jag har bara inte orkat ta tag i det.
Obehandlat furu.
Funderar på om jag borde skruva upp en skiva i taket, typ byggplyfa, fibercement eller annat.
Det kan ju bli rätt varmt där ovanför så vad är bäst?
Obehandlat furu.
Funderar på om jag borde skruva upp en skiva i taket, typ byggplyfa, fibercement eller annat.
Det kan ju bli rätt varmt där ovanför så vad är bäst?
Antar att det gäller en bastu. Närmast skorstenen finns ju lite plåt, men längre ut blir det ju också varmt. Jag hade liknande problem, men nu har det avtagit. Jag använde färgskrapa och dammsugare för att ta bort all lös kåda, när bastun var kall. Har upprepat behandlingen varje vår i några år och nu verkar det ha tagit slut på kåda i takpanelen !
Produkter som diskuteras: "färgskrapa"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Elbastu så ingen skorsten. jag får prova och se om det räcker. Tackar!HasseTeknik skrev:
Antar att det gäller en bastu. Närmast skorstenen finns ju lite plåt, men längre ut blir det ju också varmt. Jag hade liknande problem, men nu har det avtagit. Jag använde färgskrapa och dammsugare för att ta bort all lös kåda, när bastun var kall. Har upprepat behandlingen varje vår i några år och nu verkar det ha tagit slut på kåda i takpanelen !
njae, tror förra ägarna bygde den 2002, vi flyttade in 2006 men problemet började inte förrens kanske 2015.T TheGame skrev:
Kan varit i samband med tilläggsisolering på vinden ovanför.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden