Jag säger inte att det är bäst&jättebra, men det kanske är ett alternativ.
En stilla undran varför det alltid hänvisa till Elbutik eller JS-energi, dom är svindyra, man kan undra om dessa som länkar till dessa förtag har aktier i dessa företag. Det finns massor av inköpsställen som är mycket billigare, Tex denna kabel är Exlq 3G1,5 godkänd den med och finns på varuhusen till halva priset än hos dom som det länkas till. Tycker ni ska tänka om lite och inte bara kategoriskt länka till bara något företag. Detta ska vara ett forum för konsument . Klart ett öppet forum och står alla fritt att skriva i. Så jag kan bara säga min åsikt i detta.
Kanske för att de har ett grymt stort utbud så man lätt hittar det man menar och man ser ett pris. Till skillnad mot om man skulle länka till typ Ahlsell.J jonaserik skrev:En stilla undran varför det alltid hänvisa till Elbutik eller JS-energi, dom är svindyra, man kan undra om dessa som länkar till dessa förtag har aktier i dessa företag. Det finns massor av inköpsställen som är mycket billigare, Tex denna kabel är Exlq 3G1,5 godkänd den med och finns på varuhusen till halva priset än hos dom som det länkas till. Tycker ni ska tänka om lite och inte bara kategoriskt länka till bara något företag. Detta ska vara ett forum för konsument . Klart ett öppet forum och står alla fritt att skriva i. Så jag kan bara säga min åsikt i detta.
Vaa? Har jag missat nåt här? Elbutik är väl inte svindyra?J jonaserik skrev:
Det har bara länkats till en kabel och det är FQQ. Var hittar du den billigare?
Låter som att du hade tänkt länka till en billigare EXLQ, men det är ju en annan kabel?! Som är betydligt billigare, även på Elbutik...
Moderator
· Stockholm
· 57 806 inlägg
Har du någon länk?J jonaserik skrev:
Om jag tittar så tar elbutik 1 110 kr för en 50m rulle. Bauhaus tar 1 295 kr för samma längd, Hornbach: 898.
Visserligen en avsevärd skillnad i pris mellan Hornbach och elbutik. Osäker på om fabrikaten är jämförbara.
Jag referarerar ofta till elbutik, för det är den sida där man hittar mest enl. min uppfattning. Jag handlar dock själv hellre över disk. Innan elbutik öppnade fysisk butik här i Stockholm, handlade jag mest på Hornbach när det gäller elmaterial. Hornbach brukar ha ungefär samma priser som elbutik.se, om det är identiska varor.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 836 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 836 inlägg
Jag är nu tämligen säker på att jag blandade ihop Elbutik med någon annan med snarlikt namn, så jag tar bort mitt gillande om att de är dyra. Är bara några veckor sedan jag kollade kabelpriser och Elbutik är mycket billigare än det jag minns.
Edit: Fortfarande var dock Clas Ohlson märkbart billigare med de 20% de har till och från numera, antagligen pga sviktande försäljning. CO är dit jag går först när de kör kampanjer då de har klart bra priser på Amokabel (som är mest prisvärd).
EXLQ 3G2,5 på CO kostar normalpris 1200 för 50 m och Elbutik tar 1360 för gamla EKLK 3G2,5 (hittar inte vit Amokabel i EXLQ). Nyligen hade CO 20% som sagt så då var det 960 på CO. Rätt stor skillnad.
Det är inte så längesedan jag köpte EKKJ 4x2,5+2,5 på CO för 599 (normalpris då, köpt -20% där också, nu höjd till 799) för 25m och Elbutik är också där betydligt dyrare för motsvarande kabel.
Men som sagt, den dyrbutik jag tänkte på är ändå inte Elbutik eftersom de har bra priser på mycket annat.
Edit: Fortfarande var dock Clas Ohlson märkbart billigare med de 20% de har till och från numera, antagligen pga sviktande försäljning. CO är dit jag går först när de kör kampanjer då de har klart bra priser på Amokabel (som är mest prisvärd).
EXLQ 3G2,5 på CO kostar normalpris 1200 för 50 m och Elbutik tar 1360 för gamla EKLK 3G2,5 (hittar inte vit Amokabel i EXLQ). Nyligen hade CO 20% som sagt så då var det 960 på CO. Rätt stor skillnad.
Det är inte så längesedan jag köpte EKKJ 4x2,5+2,5 på CO för 599 (normalpris då, köpt -20% där också, nu höjd till 799) för 25m och Elbutik är också där betydligt dyrare för motsvarande kabel.
Men som sagt, den dyrbutik jag tänkte på är ändå inte Elbutik eftersom de har bra priser på mycket annat.
Redigerat:
Jag har inte uppfattningen att Elbutik är svindyra. det går att hitta "kabel" eller "strömbrytare" billigare någonannanstans, men sällan samma fabrikat.J jonaserik skrev:En stilla undran varför det alltid hänvisa till Elbutik eller JS-energi, dom är svindyra, man kan undra om dessa som länkar till dessa förtag har aktier i dessa företag. Det finns massor av inköpsställen som är mycket billigare, Tex denna kabel är Exlq 3G1,5 godkänd den med och finns på varuhusen till halva priset än hos dom som det länkas till. Tycker ni ska tänka om lite och inte bara kategoriskt länka till bara något företag. Detta ska vara ett forum för konsument . Klart ett öppet forum och står alla fritt att skriva i. Så jag kan bara säga min åsikt i detta.
Ge gärna exempel på motsatsen.
Klicka här för att svara
