12 985 läst ·
26 svar
13k läst
26 svar
Kabelskydd - hur fästa i asfalt?
Produkter som diskuteras: "fransk träskruv"
Träskruv T6S A4 rostfri C5 utomhus FAST
Montering av grövre material i trä
330 kr inkl moms
Läs mer
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Finns asfaltskruv
Säkert betongskruv med annat namn
https://www.ajprodukter.se/lagerinr...Pallet racking accessories&utm_content=238136
Säkert betongskruv med annat namn
https://www.ajprodukter.se/lagerinr...Pallet racking accessories&utm_content=238136
Kanske en bult som expanderar i botten? Då blir det väl som en ankare?
http://katalog.essve.se/article/?katBid=V70&dokId=wc398954&artNr=
http://katalog.essve.se/article/?katBid=V70&dokId=wc398954&artNr=
Tror de flesta alternativ bör fungera, i värsta fall får man dra i nya skruvar efter några månader.
Blir ju ett trevligt farthinder under byggtiden om inte annat.
Har du kollat så kabelns diameter passar i skyddet, har för mig du skulle ha ett stort abonnemang?
Blir ju ett trevligt farthinder under byggtiden om inte annat.
Har du kollat så kabelns diameter passar i skyddet, har för mig du skulle ha ett stort abonnemang?
Produkter som diskuteras: "lättbetongskruv"
Lättbetongskruv
Lättbetongskruvar är speciellt utformade för att användas i porösa material som lättbetong, lättklinker och tegel. Dessa skruvar har oftast en unik gängdesign som är optimerad för att ge en stark och säker infästning i dessa mjukare och
Läs mer
Hade lösa farthinder i gummi där jag bodde tidigare, dom fästes med långa räflade spikar som man slog ner i asfalten. Spiken slogs ner snett utåt. Lossnade aldrig, på hösten drog man upp dom med en kofot. Hålen försvann av sig själva, vi hittade aldrig de gamla hålen när dom skulle dit på våren igen.
En grövre skruv går att dra ner i asfalten direkt.
En grövre skruv går att dra ner i asfalten direkt.
Vår vägförening fick med sådana skruv när vi köpte farthinder i gummi.H Hallerudsbo skrev:
Fungerade inte alls, betongskruv funkade inte heller.
Men det spelar nog stor roll hur tjock asfalten är, hos oss verkar det bara vara 1 lager 4-5cm.
Har inte engagerat i någon skruvlösning än, så guppet ligger löst.
Klicka här för att svara