Som tidigare sagt använd betongskruv
Asfalt är ofstast 2-3lager på 5cm vardera
Så skruv som är 100mm eller längre
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Tror ni verkligen betongskruv håller i asfalt?

Är det inte bättre köra fransk träskruv som skruvas i en plugg som utvidgar sig i asfalten?

Tack för tips!
 
  • Gilla
Slugge
  • Laddar…
P
Jag ska pröva med plugg får vi se hur bra det håller! 300kg på betong står det. hmmm

Tack för hjälpen!!
 
Asfalten är mjuk så att montera med en plugg som expanderar skulle jag säga är sämre än att dra i en skruv som skär in i asfalten.
 
Mikael_L
Molly kanske?
:rofl:
 
Tror de flesta alternativ bör fungera, i värsta fall får man dra i nya skruvar efter några månader.

Blir ju ett trevligt farthinder under byggtiden om inte annat.

Har du kollat så kabelns diameter passar i skyddet, har för mig du skulle ha ett stort abonnemang?
 
Jag har fäst farthinder med lättbetongskruv, fungerar utmärkt. Finns åtminstone 140 mm långa hos närmsta bygghandel.
 
Hade lösa farthinder i gummi där jag bodde tidigare, dom fästes med långa räflade spikar som man slog ner i asfalten. Spiken slogs ner snett utåt. Lossnade aldrig, på hösten drog man upp dom med en kofot. Hålen försvann av sig själva, vi hittade aldrig de gamla hålen när dom skulle dit på våren igen.
En grövre skruv går att dra ner i asfalten direkt.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
Finns asfaltskruv
Säkert betongskruv med annat namn

[länk] racking accessories&utm_content=238136
Vår vägförening fick med sådana skruv när vi köpte farthinder i gummi.
Fungerade inte alls, betongskruv funkade inte heller.
Men det spelar nog stor roll hur tjock asfalten är, hos oss verkar det bara vara 1 lager 4-5cm.
Har inte engagerat i någon skruvlösning än, så guppet ligger löst.
 
H
Finns gupp med dubbar under med.
Vi har ca 10 Cm och de skruven drog gott
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.