Ja, det här var ju intressant och ganska långt ifrån vad jag föreställde mig när jag i min stilla undran om det var något som jag borde vara uppmärksam på då Ellevio skulle dra in en ny servisledning till vårt hus! Bakgrunden var egentligen att jag har grannar vars inkopplingar efter det att Ellevio inte fullt ut lyckats göra en bra uppgradering av deras serviskablar, varför det fanns all anledning att faktiskt engagera sig i hur detta bör göras för att få en relativt framtidssäker nyinstallation av servisledningar. Då elbolagen ofta använder sig av flera olika underkonsulter/levarantörer finns det skäl nog att vara närvarande och kolla av/påminna och peka på saker som ibland, tyvärr, verkar falla mellan stolarna med så många olika aktörer som är inblandade i att underhålla och uppgradera dessa fundamentala infrastrukturer. Jag är i alla fall väldigt tacksam för all energi och engagemang alla har lagt ned i denna fråga. Det torde i alla fall vara rätt unikt för ett sådant forum att på så kort tid kunna mönstra en sådan kader av engagerade medmänniskor! Ett stort tack till alla inspel och en eloge till Byggahus.se för möjligheten!
 
E
B BORNER skrev:
Ja, det här var ju intressant och ganska långt ifrån vad jag föreställde mig när jag i min stilla undran om det var något som jag borde vara uppmärksam på då Ellevio skulle dra in en ny servisledning till vårt hus! Bakgrunden var egentligen att jag har grannar vars inkopplingar efter det att Ellevio inte fullt ut lyckats göra en bra uppgradering av deras serviskablar, varför det fanns all anledning att faktiskt engagera sig i hur detta bör göras för att få en relativt framtidssäker nyinstallation av servisledningar. Då elbolagen ofta använder sig av flera olika underkonsulter/levarantörer finns det skäl nog att vara närvarande och kolla av/påminna och peka på saker som ibland, tyvärr, verkar falla mellan stolarna med så många olika aktörer som är inblandade i att underhålla och uppgradera dessa fundamentala infrastrukturer. Jag är i alla fall väldigt tacksam för all energi och engagemang alla har lagt ned i denna fråga. Det torde i alla fall vara rätt unikt för ett sådant forum att på så kort tid kunna mönstra en sådan kader av engagerade medmänniskor! Ett stort tack till alla inspel och en eloge till Byggahus.se för möjligheten!
Tänk på att ta allt du läser på forum med en nypa salt bara.
 
  • Gilla
jonaserik
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.