Nu när elpriserna är så dyra som dom är har jag börjat leta "eltjuvar". Jag har problem med el i vattnet och funderingar på om det kan vara kabeln till djupvattenpumpen som är problemet. När jag bytte djupvattenpumpen för ca 6 år sedan la jag märke till att kabeln som går till pumpen i borrhålet var väldigt sliten i isoleringen men jag var för snål för att byta ut den. Nu till min fundering, kan det vara så att om strömmen går ut i vattnet, kan det då vara så att den då förbrukar ström när strömmen går ut i vattnet? Har inte riktigt listat ut hur jag ska mäta detta.