Hej
Har Renova utanpåliggande vägguttag där det går kabellist från golvet upp till vägguttaget. Då Renova är runda i formen så blir det inte så snyggt där kabellisten och vägguttaget möts. Planen är att försöka få till en krage över kabellisten som har en rund form så övergången blir bättre.

Är det någon annan som haft samma problem och vill dela med sig hur man löste det? Andra idéer och förslag tar också tacksamt emot.

Tack på förhand!

20260423_214906.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20260423_214911.jpg
Skapa konto

• Wow
  • Gilla
J-banan och 1 till
  • Laddar…
A
Välja ett uttag som passar kabelkanalen bättre. Ser ut att ha varit sockeluttag där.
Klamra kabel med tkk eller liknande istället för kabelkanal.

Eller runda av avslutet på kabelkanalen om du måste ha en sådan. Väljer man ett rundat uttag så får man jobba lite mer med anslutningarna…

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
RoTe
Vad var det för fel med sockeldosan? Den var garanterat ungefär tre hundra tusen ggr snyggare än det där du har nu @HKBY

Varför är kabellisten så bred?

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
RoTe
T Thomas_Blekinge skrev:
För att någon har lagat sönder

Sätt en sockeldosa, som det var förut. Men montera infällt renova uttag på sockeldosan. OM det nu måste vara renova.

Den nuvarande lösningen är ju helt otroligt ful.

Vill man göra ett större arbete så kan man fälla in en dosa i väggen och förlänga och fälla in elröret som kommer upp ur golvet. Men det finns risk att man då även måste bryta upp golvet för att komma åt att skarva röret.

T Thomas_Blekinge skrev:
För att det kommer upp två rör från golvet med elkablarna, med en smalare kabellist så täckte den inte rören. Screenshot_20260421_112107_Messages.jpg
Skapa konto

Jag hade satt en rotdosa och dragit kablarna inne i väggen jag...

R roli skrev:
Eller runda av avslutet på kabelkanalen om du måste ha en sådan. Väljer man ett rundat uttag så får man jobba lite mer med anslutningarna…
Jo det vet jag, och det är frågeställningen. Ifall någon har ett bra förslag på hur man kan göra det på ett bra sätt.

RoTe
H HKBY skrev:
Jo det vet jag, och det är frågeställningen. Ifall någon har ett bra förslag på hur man kan göra det på ett bra sätt.
SOCKELDOSA, behöver jag säga det igen?

• Haha
pacman42
  • Laddar…
Nej, sockeldosorna som satt innan var inte snyggare och kommer inte heller bli en bra lösning när vi har bytt lister.

RoTe
H HKBY skrev:
Nej, sockeldosorna som satt innan var inte snyggare och kommer inte heller bli en bra lösning när vi har bytt lister.
Men var en MAN då och spåra in skiten i väggen och gör det snyggt, herre gud.,

• Haha
  • Älska
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
Som boende i Göteborgsområdet så hamnar mina tankar bara här hela tiden:
https://www.renova.se/

Dvs renhållningsbolaget som hämtar sopkärlen...

• Haha
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
Förresten, kabelkanalen blir inte snygg vid golvet heller. Det finns inga genvägar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.