Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

• Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
S
P Pin skrev:
Precis, KD värnar inte om kriminella.
Det beror på hur man ser på saken, KD är ju ett av de partier som värnar om att de kriminella ska få fri kost och logi ...

• Gilla
Richard Beiron och 1 till
  • Laddar…
Esbjörn har knappat in lite på Ebba i omröstningen.

S
P Pin skrev:
Esbjörn har knappat in lite på Ebba i omröstningen.
Ja, en aning ;)

P Pin skrev:
Men det vet vi inte :thinking:
Ebba kanske inte behövde reparera rakapparaten. :p
Korkat av mig. Ebba ser ju inte det minsta skäggig ut:cool:

• Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Jag är inte så insatt i Ebbas husköp och var tvungen att googla hur Esbjörns hemman, släktgård och arvegods egentligen ser ut. Overgrown yard of a neglected old house partially obscured by trees.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och jag börjar fundera på om hon inte gjort en dålig affär.
Förfallen stuga i grönska, med kollapsande veranda och trasiga fönster.
Skapa konto

Fan vet om inte Pingis har rätt i att Ebba har brist på sunt förnuft. För det här är i mina ögon ingen 4-miljoners kåk.
Överblick av en förfallen gård med en delvis synlig äldre röd byggnad, omgiven av grönska och skräp.
Skapa konto

Till och med handpenningens storlek överstiger husets värde, i mitt tycke.

Esbjörn är nog dement när allt kommer omkring, när han ångrar den här försäljningen.

(Bilder snodda från nätet)

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Festlund och 5 till
  • Laddar…
S
Keiller Keiller skrev:
Jag är inte så insatt i Ebbas husköp och var tvungen att googla hur Esbjörns hemman, släktgård och arvegods egentligen ser ut. [bild]
Och jag börjar fundera på om hon inte gjort en dålig affär.
[bild]
Fan vet om inte Pingis har rätt i att Ebba har brist på sunt förnuft. För det här är i mina ögon ingen 4-miljoners kåk.
[bild]
Till och med handpenningens storlek överstiger husets värde, i mitt tycke.

Esbjörn är nog dement när allt kommer omkring, när han ångrar den här försäljningen.

(Bilder snodda från nätet)
Jo, det är väl mer tomten, än kåken, som betingar det där värdet.

Men bilderna inifrån som synts i expressen ser ju ändå förvånansvärt ok ut i jämförelse med utsidan

S Snickerick skrev:
Jo, det är väl mer tomten, än kåken, som betingar det där värdet.

Men bilderna inifrån som synts i expressen ser ju ändå förvånansvärt ok ut i jämförelse med utsidan
Undrar hur många hektar tomten är på? Är det en stor skogsfastighet eller bara en igenvuxen villatomt? Har inte följt det här så noga men tycker ändå det låter dyrt, av bilderna att döma.

Undrar mest över vem egentligen som gör en bra affär om det här får ett avslut. Rent ekonomiskt alltså, utan känslopjunk.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Krokben
Kan ju säga att jag inte bryr mig öht, men anledningen till att detta blev en grej är ju för att hon är politiker. Hade det rört sig om valfri person som inte är "känd" hade förmodligem inte ens grannbyn brytt sig.

• Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
harry73
Keiller Keiller skrev:
Undrar mest över vem egentligen som gör en bra affär om det här får ett avslut. Rent ekonomiskt alltså, utan känslopjunk.
Advokaten såklart

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
P
Keiller Keiller skrev:
Undrar hur många hektar tomten är på? Är det en stor skogsfastighet eller bara en igenvuxen villatomt? Har inte följt det här så noga men tycker ändå det låter dyrt, av bilderna att döma.

Det är två fastigheter som sitter ihop. En på 3 453 m² och en på 421 m².
Totalt 3 874 m², alltså.

Priset avspeglar läget. Det är ett mycket attraktivt läge strax utanför Uppsala.

Keiller Keiller skrev:
Kan man verkligen, med hjälp av utseendet, avgöra om en person är att lita på?
Och den här "intresse listan", vad för saker har legat på listan som Ebba erövrat tidigare? Eller var Esbjörn först och därmed överst på intresselistan?
Man kan inte avgöra om en människa är att lita på genom sitt utseende. Men Ebba är en offentlig person och företräder KD som deras ledare vilket naturligt och förväntat ökar hennes förtroende mycket. Sen är det ju slutligen personens handlingar som har stor betydelse för vilket förtroende man slutligen får.

Angående ”Intresselistan” är det metafor för = Ebbas starka focus på Esbjörn och hans fastighet och att han nu oturligt hamnat i ”skottlinjen = metafor” och är nu ett hinder hon måste riva ner för att kunna vinna över 81åringen till vilket pris som helst.

P Pin skrev:
Så någon som tjänar 140 000 i månaden får inte köpa ett hus. Med din logik, hur lite behöver jag tjäna för att få köpa ett renoveringsobjekt för 4 000 000 kr?

Eller tänker du att hon kan köpa ett annat hus i närheten, kan du länka till annons på hemnet i så fall?

Eller ska hon gå hyra Esbjörns hus, han bor ju ändå inte där själv.

Kanske hon hyrt något för låt oss säga 50 000 i månaden under tiden som du tycks förespråka och Esbjörn får ta räkningen för det och sin eget kriminella ombud och även Ebbas ombud samt alla andra omkostnader.
Ebba får och kan köpa vilket hus hon vill men det förutsätter ju att huset verkligen är till försäljning. Esbjörns hus är ju uppenbart inte till försäljning och var inte det från början heller som jag förstår. Han blev överrumplad av Ebba & vittnet som visade intresse för honom och hans hus och med tanke på att han är gammal 81år och behöver god man på grund av demens problem kan i vart fall jag förstå det misstag han gjorde.

Ebba är förmodligen inte alls intresserad av själva huset utan det är läget och tomten som är av större intresse tror jag och kan mycket väl vara mer värt än det hon vill ge för huset nu. Med rätt hus på den tomten vad blir värdet då ? Vad säljs finare hus i området för ? När man vet det så är det lättare att bilda sig en uppfattning om värdet på tomten.

Jag tror inte Ebba hyr något boende för 50 000kr mån. Men jag kan inte heller påstå att jag vet det men jag vet att hon är framgångsrik och ledare för KD så jag gissar på att hon har koll på den egna ekonomin och då är det inte logiskt att hon skulle lägga 50 000kr på ett boende hon skulle absolut hitta en annan lösning på problemet i så fall tror jag.

Sen att Esbjörn skulle ha ett kriminellt ombud hur kommer du fram till detta ?

• Haha
Richard Beiron och 2 till
  • Laddar…
SarB
L LiteForce skrev:
Ebba får och kan köpa vilket hus hon vill men det förutsätter ju att huset verkligen är till försäljning. Esbjörns hus är ju uppenbart inte till försäljning och var inte det från början heller som jag förstår. Han blev överrumplad av Ebba & vittnet som visade intresse för honom och hans hus och med tanke på att han är gammal 81år och behöver god man på grund av demens problem kan i vart fall jag förstå det misstag han gjorde.

Ebba är förmodligen inte alls intresserad av själva huset utan det är läget och tomten som är av större intresse tror jag och kan mycket väl vara mer värt än det hon vill ge för huset nu. Med rätt hus på den tomten vad blir värdet då ? Vad säljs finare hus i området för ? När man vet det så är det lättare att bilda sig en uppfattning om värdet på tomten.

Jag tror inte Ebba hyr något boende för 50 000kr mån. Men jag kan inte heller påstå att jag vet det men jag vet att hon är framgångsrik och ledare för KD så jag gissar på att hon har koll på den egna ekonomin och då är det inte logiskt att hon skulle lägga 50 000kr på ett boende hon skulle absolut hitta en annan lösning på problemet i så fall tror jag.

Hur kan ett hus uppenbart inte vara till försäljning när någon sålt det?

• Gilla
  • Haha
Festlund och 8 till
  • Laddar…
Staffans2000
SarB SarB skrev:
Hur kan ett hus uppenbart inte vara till försäljning när någon sålt det?
För att det redan är sålt, såklart. Lägger Ebba ut det till försäljning, är det åter till salu:D.

Staffan

• Haha
  • Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
L LiteForce skrev:

det är väl bara att fråga om man får köpa det står var och en fritt, sedan är det bara frågan om priset. det kanske är slut på framgången nu för hur kan någon tyck att hon är intelligent när hon inte kliver av direkt o struntar i alltihop, priset kan ju bli högt. Men hon får väl hjälp av sin herre

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.