Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

• Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
L LiteForce skrev:
Ebba tjänar ca 140 000kr i månaden vilket, enligt henne själv, är en jätte lön och hon undrar var hon och barnen ska bo ? Det håller inte att påstå detta med den lön och dom förutsättningar hon har som vida överstiger normal svensson. Att hon vidare själv inte följer det hon politiskt förespråkar håller för övrigt inte heller.

Ebba ser inte ut att vara en person att lita på och Esbjörn har oturligt hamnat på Ebbas intresse lista över saker hon måste erövra.

[länk]

Angående spekulationer här att Esbjörn skulle ha ett ekonomiskt intresse att inte sälja köper jag inte. Man tjänar nämligen inget på att inte sälja snarare kan man förlora på att ångra sig och vid 81 års ålder tror jag inte tankarna hägrar kring ekonomisk vinning utan handlar nog mer om vem man snart önskar lämna över allt man kämpat till sig i livet. Angående anhörigas påtryckningar eller intresse i saken vist är det möjligt och troligt att det kan vara så vilket inte alls är konstigt. Som anhörig förmodar jag att man önskar hjälpa den som står en nära framförallt när personen hamnat i en hopplös situation som han själv inte kan ta sig ur. Esbjörn har ju som uppgetts demens problem och behöver absolut mycket hjälp att reda ut detta elände. Hemmanet har gått i arv i flera generationer som jag förstår det och orsaken att han inte säljer om jag nu ska spekulera beror nog mer på att han helt enkelt vill föra hemmanet vidare via arv vilket förmodligen redan var klart innan Ebba dök upp.

Ebba uppger att äldreomsorg är en hjärtefråga och att äldre ska prioriteras men i verkligheten krigar hon mot just en äldre 81åring som hon nu är på väg att kasta ut mot sin vilja om hon mot förmodan vinner. Hur är det hjärtligt kan man fråga sig även om Esbjörn bor på annan plats är ju detta familjehemmet och av stor betydelse för honom.

Det är mänskligt att fela men gudomligt att förlåta anser jag och tycker Ebba tänker om och låter Esbjörn vara i fred vilket är empatiskt & hjärtligt korrekt i detta fallet. Detta gynnar såklart Esbjörn men också Ebbas trovärdighet som politiker vars hjärtefrågor är dom äldre. Hon kan lätt hitta ett annat hus att köpa. Jag tror nämligen hennes dagar som politiker förmodligen är räknade om hon inte öppnar sitt hjärta och accepterar Esbjörns starka vilja att avbryta den aktuella affären då det uppenbarligen blev helt fel. Jag har själv varit med om och upplevt just detsamma att säljaren till drömhuset ångrat sig men nu när jag ser tillbaka på det så hade jag aldrig fått det hus jag har i dag vilket är det faktiska drömhuset om jag köpt det förra så det behöver inte betyda hela värden att man inte får allt man pekar på utan kan till och med bli till det bättre.
Vackert skrivet, du kanske ska bli politiker? Men jag sätter en god whiskey på att din kristallkula visar fel...

• Gilla
Festlund och 5 till
  • Laddar…
L LiteForce skrev:
...Ebba ser inte ut att vara en person att lita på och Esbjörn har oturligt hamnat på Ebbas intresse lista över saker hon måste erövra.
Kan man verkligen, med hjälp av utseendet, avgöra om en person är att lita på?
Och den här "intresse listan", vad för saker har legat på listan som Ebba erövrat tidigare? Eller var Esbjörn först och därmed överst på intresselistan?

• Gilla
Festlund och 6 till
  • Laddar…
L LiteForce skrev:
Esbjörn har ju som uppgetts demens problem och behöver absolut mycket hjälp att reda ut detta elände.
Som jag förstår det är han inte dement. Hade han varit det och det gått att bevisa hade det dock varit en grund för att låta köpet återgå.

L LiteForce skrev:
Hemmanet har gått i arv i flera generationer som jag förstår det
Hemman, släktgård, det är lätt att förledas i tanken. Det är väl ingen gård? Det är väl ett hus? Ett gammalt sommarhus för besuttna Uppsalaborgare om jag förstått det rätt. Inget fel i det iofs. men jag förstår att det är svårare att sälja in Esbjörn Bohlin som en förfördelad stackare om man är sakligt korrekt. ”Socitetsarvtagare ångrar sig: jag skulle inte sålt patriciervillan” blir förstås en dålig klickmagnet om man ska samla gråterskor.

• Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 9 till
  • Laddar…
Staffans2000
Jag har hittills aldrig röstat på KD. Men ju fler siare och orakel som svävar ut i fria fantasier om KD:s fall. Desto större chans att hon får min sympatiröst.

Staffan

• Gilla
elfs och 6 till
  • Laddar…
L LiteForce skrev:
Ebba tjänar ca 140 000kr i månaden vilket, enligt henne själv, är en jätte lön och hon undrar var hon och barnen ska bo ? Det håller inte att påstå detta med den lön och dom förutsättningar hon har som vida överstiger normal svensson. Att hon vidare själv inte följer det hon politiskt förespråkar håller för övrigt inte heller.

Ebba ser inte ut att vara en person att lita på och Esbjörn har oturligt hamnat på Ebbas intresse lista över saker hon måste erövra.

[länk]

Angående spekulationer här att Esbjörn skulle ha ett ekonomiskt intresse att inte sälja köper jag inte. Man tjänar nämligen inget på att inte sälja snarare kan man förlora på att ångra sig och vid 81 års ålder tror jag inte tankarna hägrar kring ekonomisk vinning utan handlar nog mer om vem man snart önskar lämna över allt man kämpat till sig i livet. Angående anhörigas påtryckningar eller intresse i saken vist är det möjligt och troligt att det kan vara så vilket inte alls är konstigt. Som anhörig förmodar jag att man önskar hjälpa den som står en nära framförallt när personen hamnat i en hopplös situation som han själv inte kan ta sig ur. Esbjörn har ju som uppgetts demens problem och behöver absolut mycket hjälp att reda ut detta elände. Hemmanet har gått i arv i flera generationer som jag förstår det och orsaken att han inte säljer om jag nu ska spekulera beror nog mer på att han helt enkelt vill föra hemmanet vidare via arv vilket förmodligen redan var klart innan Ebba dök upp.

Ebba uppger att äldreomsorg är en hjärtefråga och att äldre ska prioriteras men i verkligheten krigar hon mot just en äldre 81åring som hon nu är på väg att kasta ut mot sin vilja om hon mot förmodan vinner. Hur är det hjärtligt kan man fråga sig även om Esbjörn bor på annan plats är ju detta familjehemmet och av stor betydelse för honom.

Det är mänskligt att fela men gudomligt att förlåta anser jag och tycker Ebba tänker om och låter Esbjörn vara i fred vilket är empatiskt & hjärtligt korrekt i detta fallet. Detta gynnar såklart Esbjörn men också Ebbas trovärdighet som politiker vars hjärtefrågor är dom äldre. Hon kan lätt hitta ett annat hus att köpa. Jag tror nämligen hennes dagar som politiker förmodligen är räknade om hon inte öppnar sitt hjärta och accepterar Esbjörns starka vilja att avbryta den aktuella affären då det uppenbarligen blev helt fel. Jag har själv varit med om och upplevt just detsamma att säljaren till drömhuset ångrat sig men nu när jag ser tillbaka på det så hade jag aldrig fått det hus jag har i dag vilket är det faktiska drömhuset om jag köpt det förra så det behöver inte betyda hela värden att man inte får allt man pekar på utan kan till och med bli till det bättre.
Så någon som tjänar 140 000 i månaden får inte köpa ett hus. Med din logik, hur lite behöver jag tjäna för att få köpa ett renoveringsobjekt för 4 000 000 kr?

Eller tänker du att hon kan köpa ett annat hus i närheten, kan du länka till annons på hemnet i så fall?

Eller ska hon gå hyra Esbjörns hus, han bor ju ändå inte där själv.

Kanske hon hyrt något för låt oss säga 50 000 i månaden under tiden som du tycks förespråka och Esbjörn får ta räkningen för det och sin eget kriminella ombud och även Ebbas ombud samt alla andra omkostnader.

• Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jag har hittills aldrig röstat på KD. Men ju fler siare och orakel som svävar ut i fria fantasier om KD:s fall. Desto större chans att hon får min sympatiröst.
KD+M=SD en kristen närig brunbsörja
Staffan

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
S
Det verkar finnas en del som tror att "värna om" betyder "låta bära sig åt hur som helst".

Så är det naturligtvis inte.

Att man på äldre år skall få ett värdigt liv är inte samma sak som att ta 390 000 kr av någon och sedan göra sig oanträffbar.

Försöker man med en sådan manöver får man stå till svars inför domstol oavsett ålder, så länge man är myndig. Och det råkar Esbjörn, med all rätt, vara.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
elfs och 11 till
  • Laddar…
ylven ylven skrev:
Så otroligt orelevanta reflektioner. Har du någon äldre släkting som dött pga de värdelösa anvisningar som kom från regeringen och FHM? Det har jag. Det är brottsligt dumt hur de har hanterat saken. För övrigt bröt hon mindre mot restriktionerna än vad statsministern själv gjorde när han gick och shoppade innan jul. Han bröt ju dessutom mot de starka uttalanden som han själv gjort. Snacka om otur när man tänker...
Jahadu ylven. Om jag har någon äldre släkting som dött på grund av regeringens värdelösa anvisningar... Vad har detta med saken att göra? Svaret är nej, för jag har just inga äldre släktingar. Däremot har jag varit på en coronabegravning av en mycket nära vän till familjen. Han blev nästan 90. Hur bryter man mer eller mindre mot rekommendationer? Det gäller att undvika mänskliga kontakter - det är väl huvudbudskapet. Hade jag varit Löfvén hade jag handlat på nätet. Kristersson är väldigt mån om att företagarna ska klara krisen så inköpsresan statsministern gjorde kan möjligen vara första gången Kristersson imponerades av landsfadern. Jag blev inte imponerad av Stefan. Jag håller med ylven: Löfvén lever inte som han lär. Men att Ebba klär upp sig och går och dansar och minglar är mer onödigt än att reparera rakapparaten. Så tycker jag om det handlar om att gradera vem som gjort sämst ifrån sig.

Vad har Ebbas partajande med hennes köp av Esbjörns hus att göra? Hon betalade handpenning på fastigheten långt innan hon gick på fest.

• Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Vad har Ebbas partajande med hennes köp av Esbjörns hus att göra? Hon betalade handpenning på fastigheten långt innan hon gick på fest.
Massor skulle jag påstå. Denna tråd handlar om "vem man håller på" eller vem man tycker "har minst fel" utan att blanda in juridik. Ebba kritiserar högljutt de som inte följer regler eller hennes egna sunda förnuft. När hon går på party tycker jag att hennes sunda förnuft kan ifrågasättas. När hon inte elegant backar i en affär som kan dra vanära över henne och hennes parti tycker jag att hennes sunda förnuft kan ifrågasättas. Detta oavsett vad juridiken säger.

• Gilla
Linderödsåsen
  • Laddar…
P
Jättebra, tycker jag. Det sänker nog förtroendesiffrorna för både Busch och hennes parti.
Tycker du att det vore bättre om opinionssiffrorna går uppåt?

Keiller Keiller skrev:
S Snickerick skrev:
Det verkar finnas en del som tror att "värna om" betyder "låta bära sig åt hur som helst".

Så är det naturligtvis inte.

Att man på äldre år skall få ett värdigt liv är inte samma sak som att ta 390 000 kr av någon och sedan göra sig oanträffbar.

Försöker man med en sådan manöver får man stå till svars inför domstol oavsett ålder, så länge man är myndig. Och det råkar Esbjörn, med all rätt, vara.
Precis, KD värnar inte om kriminella.

• Gilla
Richard Beiron
  • Laddar…
P pingis skrev:
Men att Ebba klär upp sig och går och dansar och minglar är mer onödigt än att reparera rakapparaten.
Men det vet vi inte :thinking:
Ebba kanske inte behövde reparera rakapparaten. :p

• Haha
Richard Beiron och 1 till
  • Laddar…
S
Är det alltså så att ingen som var på fest i höstas får köpa ett hus?

Eller gäller den regeln bara Ebba?

Oavsett vilket är det ett j-vligt konstigt resonemang tycker jag.

Vad får då statsministern inte köpa tro, så som han bar sig åt?

• Gilla
Festlund och 5 till
  • Laddar…
S Snickerick skrev:
Är det alltså så att ingen som var på fest i höstas får köpa ett hus?

Eller gäller den regeln bara Ebba?

Oavsett vilket är det ett j-vligt konstigt resonemang tycker jag.

Vad får då statsministern inte köpa tro, så som han bar sig åt?
Toblerone?

• Haha
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.