Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

• Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
Varför Esbjörns privata liv dras på tapeten??hoppas att han får göra med sin egendom precis som han vill !
Ja, han försökte när han sålde!!!!

L LiteForce skrev:
Hej!
Jag förstår inte hur man överhuvudtaget kan försvara Ebba i detta fallet. Esbjörn har redan tidigare ropat på hjälp och ansökt om god man att sköta sin ekonomi vilket innebär att han är oförmögen att hantera pengar och ekonomiska affärer.
[länk]
Det verkar ju som att ansökan om god man är en efterkonstruktion.

D
D DRM skrev:
Helt löjlig omröstning och ej rellevant!
Allt tyckande blir sk ”kärringtyckande” eller ” killgissning” ...
Ingen utomstående skall tycka som inte har insikt i ärendet . Allt annat är helt ovidkommande och ryktesspridande!
Jag håller med, dessutom blir det ju oerhört skevt när man ställer en offentlig person mot en okänd, EB har ju dessutom två förmodat rätt hängivna grupper som stödjer henne och de hade nog varit redo att stödja henne oavsett hur det sett ut och vad hon än hade gjort.

F Festlund skrev:
Ja, han försökte när han sålde!!!!
Hänger du med i helheten ? Läs om !

• Haha
Festlund
  • Laddar…
Ge den till Ebba. Hon behöver något annat att göra snart.. :)

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Staffans2000
D djac skrev:
Jag håller med, dessutom blir det ju oerhört skevt när man ställer en offentlig person mot en okänd, EB har ju dessutom två förmodat rätt hängivna grupper som stödjer henne och de hade nog varit redo att stödja henne oavsett hur det sett ut och vad hon än hade gjort.
Här hänger jag inte med igen. Eller är det den djac:ska ironin som svishar över mitt trögtänkta huvud?:D
Det var ju inte Bush som sprang till Expressen, utan Esbjörns entorage.
Vilka två grupper syftar du på?

Staffan

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
D
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Här hänger jag inte med igen. Eller är det den djac:ska ironin som svishar över mitt trögtänkta huvud?:D
Det var ju inte Bush som sprang till Expressen, utan Esbjörns entorage.
Vilka två grupper syftar du på?

Staffan
Jag citerade ett inlägg ang omröstningen här på sidan.

Staffans2000
D djac skrev:
Jag citerade ett inlägg ang omröstningen här på sidan.
Jaha!
Jo hela den här tråden. Ja och inte bara denna:D. Det är ju tre! Är fulla av kärring (eller gubb) tyckande. Man får ta det för vad de är. Små bagateller som vi gnabbas över i brist på något bättre att göra.
För de två inblandade däremot, är det blodigt allvar och rent juridiskt skall det bli intressant att se hur det går. Min gissning på att Bush vinner på KO och att Esbjörns vampyrer får lägga sig hungriga nästa morgon. Men det är bara mitt skvallergissande.

Staffan

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
D
Jaha!
Jo hela den här tråden. Ja och inte bara denna:D. Det är ju tre! Är fulla av kärring (eller gubb) tyckande. Man får ta det för vad de är. Små bagateller som vi gnabbas över i brist på något bättre att göra.
För de två inblandade däremot, är det blodigt allvar och rent juridiskt skall det bli intressant att se hur det går. Min gissning på att Bush vinner på KO och att Esbjörns vampyrer får lägga sig hungriga nästa morgon. Men det är bara mitt skvallergissande.

Staffan
Ska jag gissa så tror jag också att EB "vinner" frågan om huset men gissningen bygger bara på skvaller som nått mig och att den starka tenderar att vinna, så lite som att spela på favoriten. Sen bråkar de ju bara om ett gammalt ruckel så insatsen är inte så hög, man kan vinna huset och (eftersom detta är ett byggforum) och få köpet få många andra problem.

Däremot förtalsfrågan kommer ju med lite högre insatser och där har jag mindre aning om vart det lutar, har ju fällts en del på sistone där folk pekats ut på sociala medier och med tanke på hennes räckvidd och position så måste det väl i konsekvensens namn utredas.

• Gilla
harry73
  • Laddar…
Staffans2000
D djac skrev:
Ska jag gissa så tror jag också att EB "vinner" frågan om huset men gissningen bygger bara på skvaller som nått mig och att den starka tenderar att vinna, så lite som att spela på favoriten. Sen bråkar de ju bara om ett gammalt ruckel så insatsen är inte så hög, man kan vinna huset och (eftersom detta är ett byggforum) och få köpet få många andra problem.

Däremot förtalsfrågan kommer ju med lite högre insatser och där har jag mindre aning om vart det lutar, har ju fällts en del på sistone där folk pekats ut på sociala medier och med tanke på hennes räckvidd och position så måste det väl i konsekvensens namn utredas.
Ja. Jag är bara förvånad över att karln vill ta strid i frågan. Om han gjort vad han är dömd för, eller inte, skulle för mig inte spela någon roll eftersom sexualförbrytare tenderar att alltid vara skyldiga. Se på Billy Butt, till exempel, eller alla "Metoo" anklagelserna. Där ifrågasättande av vittnesmål straffades med döden (nära på).

Staffan

jade_wys38 jade_wys38 skrev:
Hänger du med i helheten ? Läs om !
Frågan är om du hänger med i helheten? Jag tror snarare du har kontakt med någon i närhet och är helt blind på riktig fakta.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
F Festlund skrev:
Frågan är om du hänger med i helheten? Jag tror snarare du har kontakt med någon i närhet och är helt blind på riktig fakta.
Han är nog en av Esbjörns "musketörer". För han har i princip endast skrivit i Ebbatrådar. Men det är helt OK. För jag kanske är Ebba. Vem vet.

Staffan Bush

• Haha
Festlund
  • Laddar…
D
Ja. Jag är bara förvånad över att karln vill ta strid i frågan. Om han gjort vad han är dömd för, eller inte, skulle för mig inte spela någon roll eftersom sexualförbrytare tenderar att alltid vara skyldiga. Se på Billy Butt, till exempel, eller alla "Metoo" anklagelserna. Där ifrågasättande av vittnesmål straffades med döden (nära på).

Staffan
Vet inte vad han är för människa men han kan ju ha rättspatos OCH vara dömd, dvs han kanske inte tycker att någon ska komma undan bara för att det de gör är mot någon som är svag.

Sen kan jag verkligen inte juridiken runt detta så jag vet inte om det finns ett case ens.

Men om det nu ser ut så att de som är dömda och har avtjänat sitt straff åtnjuter ett visst skydd, så blir det ju inte mer rätt om det är en superstark "angripare" och en väldigt svag drabbad. Jag säger svag för hans brott är väl ett som de flesta har starka negativa åsikter om.

D djac skrev:
Ska jag gissa så tror jag också att EB "vinner" frågan om huset men gissningen bygger bara på skvaller som nått mig och att den starka tenderar att vinna, så lite som att spela på favoriten.
I mina ögon är säljaren den uppenbart starkare parten. Han går ju nu in och ändrar villkoren i ett ingånget avtal.

• Gilla
Heidina och 3 till
  • Laddar…
D
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
I mina ögon är säljaren den uppenbart starkare parten. Han går ju nu in och ändrar villkoren i ett ingånget avtal.
Ok, ja då vi har inte samma uppfattning om hur maktpyramiden ser ut i Sverige.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.