162 364 läst ·
2 074 svar
162k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 311 inlägg
Johan binninge har avsagt sig jobbet som esbjörns ombudNötegårdsgubben skrev:
https://www.aftonbladet.se/supernytt/news/604e4a446cdb9e0018411e05
Redigerat:
Det är djäkligt konstigt att Binninge anmält Bush överhuvudtaget. För även om hon juridiskt gjort fel, är det ur allmänhetens synvinkel inte mycket till brott, att anklaga en pedofil för att vara en pedofil. För Binninge däremot, kommer hans febless för barn åter i rampljuset.P pmd skrev:
Staffan
Visst - jag hör dig, och privatpersonen kan förstå det hela - men lagen funkar inte så.Staffan2000 skrev:
Låtsas att du blir dömd för byggfusk, där folk blev skadade. Dömd och hela faderullan.
Ok jag drar upp det i negativa ordalag till allt alla i syfte att förstöra dina chanser att få byggjobb på stan?
Klart ditt straff ska vara livstid från byggbranschen!
För övrigt, pedofili var det inte heller och tveksam dom. Ord mot ord och dåligt bevisläge.
Inte nu för att jag har lust vara tjenis men Binninge men det går också rysningar över hur lätt det är att tappa kontrollen över ens liv. Det är också obehagligt.
Det är dessvärre lite svårt att ta reda på som privatperson då varje gång någon länkar till domen på Flashback så anmäls länken som förtal och tas ner av hosten.Staffan2000 skrev:
Svårt att bedöma något men om man är oskyldig så ser jag inte varför man slåss med näbbar och klor och dölja domen och sin historia?
Skönt att någon bättre människa tar över ansvaret om Esbjörn och det kanske blir ordning på torpet. Ja, Ebbas torp alltså.
Om inte jag är ute och cyklar så fick han 2.5 år i tingsrätten och sedan sänkte hovrätten till 2 år. Han är ju ändå dömd i två instanser...F Festlund skrev:Det är dessvärre lite svårt att ta reda på som privatperson då varje gång någon länkar till domen på Flashback så anmäls länken som förtal och tas ner av hosten.
Svårt att bedöma något men om man är oskyldig så ser jag inte varför man slåss med näbbar och klor och dölja domen och sin historia?
Skönt att någon bättre människa tar över ansvaret om Esbjörn och det kanske blir ordning på torpet. Ja, Ebbas torp alltså.![]()
F Festlund skrev:Det är dessvärre lite svårt att ta reda på som privatperson då varje gång någon länkar till domen på Flashback så anmäls länken som förtal och tas ner av hosten.
Skönt att någon bättre människa tar över ansvaret om Esbjörn och det kanske blir ordning på torpet. Ja, Ebbas torp alltså.[/QUOTE
Det är inte hennes fastighet ännu även om hon försöker med alla grepp ( under midjan !!!!!) överköra en gammal människa.
Det vet vi ännu, och hans nya advokat inte heller.F Festlund skrev:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9OoRKr/forvirring-om-vem-som-ar-esbjorns-ombud-det-ar-bisarrt
Men om han väljer att inte ta det, då är det troligtvis eftersom han inte tror att han kan rädda Esbjörn ur eländet.
Han har i alla fall advokatetik.
– Jag blir upprörd över att det här sprider sig. Att åta sig ett sådant här uppdrag är inget som sker i en handvändning, säger Christenson, till Aftonbladet.
Christenson säger att han visserligen fått frågan från Binninge. Men det finns ingen fullmakt, inget avtal och han har inte ens träffat Esbjörn.
– Jag har ringt Binninge och sagt att jag är upprörd. Det här har gått för fort. Jag vet för lite om uppdraget. För att åta sig ett sådant här uppdrag måste man göra en bedömning om man kan göra ett bra arbete eller inte. Det är advokatetik.
Jo det är det. Om Esbjörn inte kan bevisa att han inte kunde skriva avtal pga sin nedsättning, då kommer avtalet inte att förklaras ogiltigt. Och det betyder att Ebba köpte huset (och därmed äger huset) från den dagen hon och Esbjörn skrev på avtalet.jade_wys38 skrev:
Sedan var domstolen väldigt tydligt med att bevisbördan för att bevisa att avtalet är ogiltigt ligger hos Esbjörn.
Om nya advokaten nu inte åtar sig uppdraget, då är möjligheten för Esbjörn obefintliga. Dessutom tror jag att Binninge egentligen lämnar uppdraget för att det inte finns en möjlighet att vinna målet nu när Ebba vägrar ge upp huset för att slippa all publicitet.
Binninge satsade mycket på att vinna över Ebba och när han nu inte lyckas och dessutom hamnar i media pga en tidigare dom, är det plötsligt inte så attraktiv längre.
Dessutom är Ebba åtalat för förtal, som egentligen är ovanligt. Förtal får man i regel själv, så troligtvis läggs åtalet ner och får Binninge ta det civilrättsligt. Även det nedlagda åtalet kan vinklas som en förlust för Binninge, och då blir det plötsligt ännu bättre för honom att försvinna ur rampljuset.
Som klient skulle jag vara väldigt missnöjd med mitt ombud om den inte är så tjockhudad att minsta kritik på sociala media skulle leda till att ombudet inte vill företräda mig längre.
Det här allt går på skattebetalarnas räkning även för hennes tillgångar står skattebetalarna .En mycket kostsam politiker !!