Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

• Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
harry73
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
Det här allt går på skattebetalarnas räkning även för hennes tillgångar står skattebetalarna .En mycket kostsam politiker !!
Nu får du sluta.Hon får göra med sin lön vad hon vill.
Min fru jobbar i den offentliga sektor. Betyder det att hon inte får spendera sin lön som hon önskar, men att hon behöver tillstånd från skattebetalarna?
Jag jobbar i den privata sektorn med staten och kommunerna som viktigaste kunder. Så min lön betalas indirekt med skattepengar. Får jag spendera min lön som jag vill?

• Gilla
Dala12 och 7 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Nu får du sluta.Hon får göra med sin lön vad hon vill.
Min fru jobbar i den offentliga sektor. Betyder det att hon inte får spendera sin lön som hon önskar, men att hon behöver tillstånd från skattebetalarna?
Jag jobbar i den privata sektorn med staten och kommunerna som viktigaste kunder. Så min lön betalas indirekt med skattepengar. Får j
Ingen behöver ngt tillstånd att spendera sina
egna pengar men vi får välja själva ,politiker
som inte belastar samhället med onödiga problem och kostnader det är det bästa!

• Haha
Festlund
  • Laddar…
Varför Esbjörns privata liv dras på tapeten??hoppas att han får göra med sin egendom precis som han vill !

• Haha
Festlund
  • Laddar…
Staffans2000
Varför Esbjörns privata liv dras på tapeten??hoppas att han får göra med sin egendom precis som han vill !
Vilken egendom?
Han har sålt både en lägenhet och ett hus. Har han ännu fler?

Staffan

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
harry73
Ingen behöver ngt tillstånd att spendera sina
egna pengar men vi får välja själva
Bra, då är vi överens om det
politiker som inte belastar samhället med onödiga problem och kostnader det är det bästa!
Gäller det bara för politiker? Borde det inte gälla för alla?
I just Ebbas fall är det bättre att hon sitter kvar som politiker, annars får hon riksdagens inkomstgaranti OCH behöver vi betala för en ny ledamot. Då blir et dubbla kostnader.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
harry73
hoppas att han får göra med sin egendom precis som han vill !
Men det gjorde han innan personer runtomkring honom tyckte att han inte fick göra det.

• Gilla
ylven och 3 till
  • Laddar…
P
L larka742 skrev:
För övrigt, pedofili var det inte heller och tveksam dom. Ord mot ord och dåligt bevisläge.
Man ska väl helst inte kvälja dom, men både tingsrätten och hovrätten gjorde ungefär samma bedömning och dömde tämligen lika.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
P
F Festlund skrev:
Det är dessvärre lite svårt att ta reda på som privatperson då varje gång någon länkar till domen på Flashback så anmäls länken som förtal och tas ner av hosten.
Skicka ett PM.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Men vems är huset nu då. Tegnells:D?
Vem betalar fastighetsskatten och sophämtning?
Huset bytte ägare när säljare och köpare undertecknade köpeavtalet.

Normalt är det den som innehar lagfart som betalar fastighetsavgiften. Vem som betalar sophämtning vet jag inte, men förmodligen den som står på abonnemanget.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Det vet vi ännu, och hans nya advokat inte heller.
Jag trodde att någon från Hurtigs advokatbyrå skulle ta över, men det är väl inte för sent för det än.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Dessutom är Ebba åtalat för förtal, som egentligen är ovanligt.
Nej, något åtal är (ännu) inte väckt. En förundersökning pågår.
Förtal får man i regel själv, så troligtvis läggs åtalet ner och får Binninge ta det civilrättsligt.
Om åklagaren inte väcker allmänt åtal kan Binninge väcka enskilt åtal. Det är inte exakt samma som att stämma någon civilrättsligt men likheter finns.

• Gilla
harry73
  • Laddar…
P
Ja, det är klart att han får, och det har han gjort. Han har sålt sin sommarstuga.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Det här allt går på skattebetalarnas räkning även för hennes tillgångar står skattebetalarna .En mycket kostsam politiker !!
Det där stämmer inte. Rättegångskostnaderna får Esbjörn stå för.

• Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Huset bytte ägare när säljare och köpare undertecknade köpeavtalet.

Normalt är det den som innehar lagfart som betalar fastighetsavgiften. Vem som betalar sophämtning vet jag inte, men förmodligen den som står på abonnemanget.
Den som är lagfaren ägare (Esbjörn) betalar vatten, avlopp och sophämtning, den som har abonnemanget (Esbjörn) betalar el.

P pmd skrev:
Man ska väl helst inte kvälja dom, men både tingsrätten och hovrätten gjorde ungefär samma bedömning och dömde tämligen lika.
Har läst domarna. Jag blir inte trygg av att läsa dem så att säga, inte så jag vill umgås med Binninge men heller inte trygg avseende på rättssystemet heller. Men förstår det är inte alltid lätt...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.