162 364 läst ·
2 074 svar
162k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nu får du sluta.Hon får göra med sin lön vad hon vill.jade_wys38 skrev:
Min fru jobbar i den offentliga sektor. Betyder det att hon inte får spendera sin lön som hon önskar, men att hon behöver tillstånd från skattebetalarna?
Jag jobbar i den privata sektorn med staten och kommunerna som viktigaste kunder. Så min lön betalas indirekt med skattepengar. Får jag spendera min lön som jag vill?
harry73 skrev:
Nu får du sluta.Hon får göra med sin lön vad hon vill.
Min fru jobbar i den offentliga sektor. Betyder det att hon inte får spendera sin lön som hon önskar, men att hon behöver tillstånd från skattebetalarna?
Jag jobbar i den privata sektorn med staten och kommunerna som viktigaste kunder. Så min lön betalas indirekt med skattepengar. Får j
Ingen behöver ngt tillstånd att spendera sina
egna pengar men vi får välja själva ,politiker
som inte belastar samhället med onödiga problem och kostnader det är det bästa!
Varför Esbjörns privata liv dras på tapeten??hoppas att han får göra med sin egendom precis som han vill !
Bra, då är vi överens om detjade_wys38 skrev:
Gäller det bara för politiker? Borde det inte gälla för alla?jade_wys38 skrev:
I just Ebbas fall är det bättre att hon sitter kvar som politiker, annars får hon riksdagens inkomstgaranti OCH behöver vi betala för en ny ledamot. Då blir et dubbla kostnader.
Huset bytte ägare när säljare och köpare undertecknade köpeavtalet.Staffan2000 skrev:
Normalt är det den som innehar lagfart som betalar fastighetsavgiften. Vem som betalar sophämtning vet jag inte, men förmodligen den som står på abonnemanget.
Nej, något åtal är (ännu) inte väckt. En förundersökning pågår.harry73 skrev:
Om åklagaren inte väcker allmänt åtal kan Binninge väcka enskilt åtal. Det är inte exakt samma som att stämma någon civilrättsligt men likheter finns.
Den som är lagfaren ägare (Esbjörn) betalar vatten, avlopp och sophämtning, den som har abonnemanget (Esbjörn) betalar el.P pmd skrev:
Har läst domarna. Jag blir inte trygg av att läsa dem så att säga, inte så jag vill umgås med Binninge men heller inte trygg avseende på rättssystemet heller. Men förstår det är inte alltid lätt...P pmd skrev: