Jag la min beställning idag, summerade ihop till ca 8000 kr, saker som på elbutik.se skulle kosta ungefär det dubbla. Extremt prispåslag har de på golvvärmetermostaten som de skall ha 3450 SEK för medan den kostar ca 1322 SEK inkl termostat, givarkabel och platta i Tyskland. En nätt liten prisskillnad på 169% eller 2128 SEK. Men genomsnittligt blir det ca 50% billigare inkl frakten på det jag beställt (det är billigare att skicka ett paket från Tyskland än att skicka motsvarande paket inrikes i Sverige).
Får återkomma om och när jag fått min leverans. Hoppade över de radiostyrda sakerna i detta projekt men skall sätta mig in i detta inför nästa projekt.
Får återkomma om och när jag fått min leverans. Hoppade över de radiostyrda sakerna i detta projekt men skall sätta mig in i detta inför nästa projekt.
Var la du beställningen?Lekkamraten skrev:Jag la min beställning idag, summerade ihop till ca 8000 kr, saker som på elbutik.se skulle kosta ungefär det dubbla. Extremt prispåslag har de på golvvärmetermostaten som de skall ha 3450 SEK för medan den kostar ca 1322 SEK inkl termostat, givarkabel och platta i Tyskland. En nätt liten prisskillnad på 169% eller 2128 SEK. Men genomsnittligt blir det ca 50% billigare inkl frakten på det jag beställt (det är billigare att skicka ett paket från Tyskland än att skicka motsvarande paket inrikes i Sverige).
Får återkomma om och när jag fått min leverans. Hoppade över de radiostyrda sakerna i detta projekt men skall sätta mig in i detta inför nästa projekt.![]()
Så - nu är jag redo att lägga min beställning hos elektroland24. Är dock lite osäker på exakt vilka delar jag behöver. Det jag vill åstadkomma är:
3st vanliga vippströmbrytare (varav en i badrum)
3st tryckdimmers (inte touch)
Kanske någon vänlig själ som har lite koll på Jung har lust att titta på min beställningslista och se om det verkar som om jag hittat rätt prylar? Känner mig lite lost både vad gäller tyska och el-prylar...
Kanske någon vänlig själ som har lite koll på Jung har lust att titta på min beställningslista och se om det verkar som om jag hittat rätt prylar? Känner mig lite lost både vad gäller tyska och el-prylar...
Ah, såklart.
Själv tycker jag INTE att Tyskland är ett U-land. Det är ju maximalt flexibelt, men man måste kunna mer om de ingående delarna. Det blir ju riktigt bra när man vill ha flera enheter ihop och man köper en flerfacksram.
Själv tycker jag INTE att Tyskland är ett U-land. Det är ju maximalt flexibelt, men man måste kunna mer om de ingående delarna. Det blir ju riktigt bra när man vill ha flera enheter ihop och man köper en flerfacksram.
En del av Jungs funktionalitet ligger ju i att man just plockar ihop tre delar. Tröttnar man på ex alu kan man lätt byta utseende genom ny ram+vippa. Personligen tycker jag att det ger större flexibilitet.
Fått mail idag om att de mottagit betalning och skickar på en gång (några delar saknades men de skall skickas fortast möjligt).
Återkommer vid leverans förhoppningsvis.
Fått mail idag om att de mottagit betalning och skickar på en gång (några delar saknades men de skall skickas fortast möjligt).
Återkommer vid leverans förhoppningsvis.
1254 UDE är en touchdimmer. Jung har inte tryckdimmers.andreashedblom skrev:Så - nu är jag redo att lägga min beställning hos elektroland24. Är dock lite osäker på exakt vilka delar jag behöver. Det jag vill åstadkomma är:
506U är återfjädrande (kanske finns bättre svenskt ord), är det verkligen det du skall ha?
Personligen gillar jag inte tryckdimmrar då det är väldigt få som förstår hur dessa funkar, å andra sidan ska det finnas finare tryckdimmrar på marknaden än de som råkat komma i min väg.
Lekkamraten skrev:1254 UDE är en touchdimmer. Jung har inte tryckdimmers.
506U är återfjädrande (kanske finns bättre svenskt ord), är det verkligen det du skall ha?
Personligen gillar jag inte tryckdimmrar då det är väldigt få som förstår hur dessa funkar, å andra sidan ska det finnas finare tryckdimmrar på marknaden än de som råkat komma i min väg.[/]
Rättar mig själv och ber om ursäkt om jag vilselett någon. Du har beställt rätt, det är återfjädrande och uppenbart har de två elfirmor jag rådfrågade helt fel samt även den person som jag bad om hjälp med tyskan. Jung har återfjädrande dimrar men de har även beröringsfria vilket innebär att bl.a jag har beställt fel.
Blir till å försöka byta.
Kan dock varmt rekommendera elektroland24.de för snabb leverans och felfri (utifrån det jag faktiskt beställde). Grejorna kom för ett par dagar sedan och jag hämtade ut dem idag.
fler som köpt från elektroland, eller likn.
Jämför jag med grossisten som handlar av den svenska gira importören så är det en bra skillnad.
24 v golvtermostat kostar med moms 1220 kr i sverige, men via elektroland 565 kr + frakt.
1-vägs uttag så 4,4 euro eller 100 kr hos grossist.
Mmmm, fler som har importerat själva?
Jämför jag med grossisten som handlar av den svenska gira importören så är det en bra skillnad.
24 v golvtermostat kostar med moms 1220 kr i sverige, men via elektroland 565 kr + frakt.
1-vägs uttag så 4,4 euro eller 100 kr hos grossist.
Mmmm, fler som har importerat själva?
Klicka här för att svara