En att förborra med, och en att skruva med? Då går det undan ;)

• Gilla
johel572
  • Laddar…
bygga_bo skrev:
En att förborra med, och en att skruva med? Då går det undan ;)
Och gå miste om att köpa ett nytt verktyg?? 😜

Om det är skälet så saknas motargument... ;)

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Anna1984 skrev:
Och gå miste om att köpa ett nytt verktyg?? 😜
Du måste väl köpa ett nytt verktyg för att ha en att skruva med, om den du har ska användas till att borra med.
Jag har ofta just så, en för borr och en för skruv, då snurrar det på riktigt bra :)

Sedan är det ju känslan av att ha gjort ett gediget arbete också ;)
Det känns alltid så mycket bättre och mer gediget att förborrra :)

Köpte en Hitachi WH18DBEL på Hornbach idag för 1339 kr. Jag är sjukt nöjd med den. Har bara testat den lite och drog upp en ask med 50st 10x75 jumbo jettings på nolltid. Den drog i den sista skruven lika lätt som den första :thumbup:

• Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
Ännu en själ frälst! ;)

Anna1984 skrev:
Köpte en Hitachi WH18DBEL på Hornbach idag för 1339 kr. Jag är sjukt nöjd med den. Har bara testat den lite och drog upp en ask med 50st 10x75 jumbo jettings på nolltid. Den drog i den sista skruven lika lätt som den första :thumbup:
Bra att du kom ihåg att utnyttja Hornbach grymma prisgaranti, många som missar
den, kul att du köpte en bra maskin till ett riktigt bra pris.

• Gilla
Anna1984
  • Laddar…
Anna1984 skrev:

Hen köpte alltså en sån här för er som följt tråden. Det är en slagskruvdragare som liknar en mutterknack men med mindre kraft, dock 3x så mycket som hens borrmaskin.
http://www.hitachi-powertools.se/hi...-batteri/slagskrutrekker-bat-wh18dbel-4-0ah-1

Tillägg: ej att förväxlas med en slagborrmaskin. Det är helt olika saker.

Redigerat:
Jag är mycket nöjd hittills. Har kört 175 st 10x75 jumbo jetting skruv nu på samma batteri utan märkt någon skillnad i prestanda. Och utan förborrning så klart. Har 50 st till att dra. Ska fortsätta på samma batteri så får vi se hur många den klarar av :-)

• Gilla
-RB- och 3 till
  • Laddar…
Det är ju stört många skruv. Trallskruc visst men så grova? Hur stort batteri har du?

Ja det är faktiskt sjukt många. Det är ett relativt nytt 4,0 ah batteri.

Får jag lov att vara lite negativ?

Vad hade kunnat hända om du istället använt din gamla skruvdragare...
Enligt mig, att den kunnat gå sönder. Vilket medfört att du blivit tvungen att skaffa en ny.

För att förhindra detta... så skaffade du helt sonika en ny???

Nu kanske du/någon menar att en ny/starkare maskin gör jobbet fortare...
Men om du inte grubblat, och lagt ner tid på att åka och köpa en ny maskin, hade jobbet varit gjort för länge sedan.

Nu vill jag ändå gratulera till en ny fin maskin. Jag vill inte heller på något sätt mena att du gjort fel.
Det hela är enbart menat som en uppmaning, att inte grubbla så mycket över saker och ting.

Jag hade två likadana borrskruvdragare, ingen slagskruvdragare. Ska sälja en så då kommer jag ha en borrskruvdragare och en slagskruvdragare. Och ingen har gått sönder. Slagskruvdragaren har gjort ett grymt jobb och den kommer förmodligen fortsätta att leverera även när staketbygget är klart.
Innan jag startade tråden visste jag faktiskt inte hur slagskruvdragaren fungerade jämfört med en borrskruvdragare. Dom kompletterar varandra mycket bra och är riktigt bra maskiner och jag kommer ha nytta av bägge i framtiden 👍🏼

• Gilla
corre
  • Laddar…
Anna1984 skrev:
Jag hade två likadana borrskruvdragare, ingen slagskruvdragare. Ska sälja en så då kommer jag ha en borrskruvdragare och en slagskruvdragare. Och ingen har gått sönder. Slagskruvdragaren har gjort ett grymt jobb och den kommer förmodligen fortsätta att leverera även när staketbygget är klart.
Innan jag startade tråden visste jag faktiskt inte hur slagskruvdragaren fungerade jämfört med en borrskruvdragare. Dom kompletterar varandra mycket bra och är riktigt bra maskiner och jag kommer ha nytta av bägge i framtiden 👍🏼
+1 dom kompletterar varandra väldigt bra! Den ena utesluter inte den andra så att säga. För småpulande som trallskruvning så kan jag rekommendera ett nättare batteri på typ 1,5Ah. Det gör maskinen väldigt lätt och smidig. Med 4Ah blir vikten lite snedfördelad när man skruvar vertikalt (typ tak eller golv).

Den drog sammanlagt 180 st 10x75 skruv. Sen tvärdog batteriet. Men det är med beröm godkänt :thumbup:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Chrissofsweden och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.