Jag håller ju på och bygger ett staket där jag kommer köra ett större antal 5x100 och 6x100 också. Så det är faktiskt inte fel med en lite starkare dragare
.
Försökte få tag på en i Stockholmsområdet idag, men det verkar svårt. Den jag letade efter var en HITACHI WH18DBDL men har hittills bara lyckats få tag på en WH18DBEL. Vad är det som skiljer sig mellan dessa modeller?
Försökte få tag på en i Stockholmsområdet idag, men det verkar svårt. Den jag letade efter var en HITACHI WH18DBDL men har hittills bara lyckats få tag på en WH18DBEL. Vad är det som skiljer sig mellan dessa modeller?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Jag har dragit in 170 x 8 corrseal-skruvar utan förborrning med en 18v Bosch mutterdragare som har 160Nm vridmoment. Det har oftast gått bra men någon gång fick jag plocka fram spärrskaftet för att dra de sista centimetrarna.
Att skaffa en maskin som klarar det är så klart ett alternativ, men som jag måste ändå passa på att slå ett slag för det som flera tog upp inledningsvis, att förborra. Det tar inte så himla mycket extra tid när man ändå är igång.
DlAnna1984 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
El
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
El modellen saknar inställningsmöjligheter såsom rotationshastighet och enkel eller flerslag. Men dom drar lika hårt.
Jag har provkört Makitas motsvarande, och det motiverar inte pengarna tycker jag. Stoppet efter ett par slag är smutt om man skruvar små skruvar, men det gör iaf inte jag ofta nog för att det ska kännas som en need2have.
Blir ännu större prisskillnad om du köper DBEL maskinen och nyttjar Hornbach prisgaranti mot Vellträ då kostar den ca 1350:-.Anna1984 skrev:
Jag har en dbdl maskin och använder enslagsläget för mindre skruv, perfekt till trallskruv tex. Men du kommer nog kunna klara dig med den enklare modellen.
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Självbyggare
· Stockholm
· 10 286 inlägg
Jag förstår inte varför du inte kör med mutterknackaren? Den jobbar ju på exakt samma sätt som en slagskruvdragare. Tycker du den snurrar/slår för sakta är det bara att ställa upp trycket.