154 421 läst ·
620 svar
154k läst
620 svar
Jula kräver intyg före köp av VP
Går det fortfarande att köpa en LLVP och sen avboka tiden? Detta har ju varit ett känt trick sen länge, men har för mig att jag läst att dom ändrat på det? Minns inte hur dock, om det är att man måste betala för installation vid köpet, eller om det är så att det inte går att avboka helt?K karlmb skrev:
Men rimligtvis borde man ju kunna köpa den och kunna säga att man håller på att "bygga klart garaget"
Funderar på en luftvärmepump man installerar själv till mitt garage på 18kvm. Går typ 1500kwh/år att hålla värme där med direktverkande, så får man loss en pump för typ 6000kr skulle det evnt vara intressant för mig. Men hur är effektiviteten på tex julapumpen? Det specificeras ju inte cop för minusgrader. Min panasonic flagship inne i boningshuset ger typ cop 2,5 vid 15 minus. Är aldrig kallare än så här, och oftast runt +3 till -7 under vintern.
Han har den ju i källaren redan. Så det är bara själva installationen som ska avbokas.N naikon skrev:Går det fortfarande att köpa en LLVP och sen avboka tiden? Detta har ju varit ett känt trick sen länge, men har för mig att jag läst att dom ändrat på det? Minns inte hur dock, om det är att man måste betala för installation vid köpet, eller om det är så att det inte går att avboka helt?
Men rimligtvis borde man ju kunna köpa den och kunna säga att man håller på att "bygga klart garaget"
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Komposittrall från Jula sökes
Köpes, Hyres & Bytes -
Byggbolag utfärdade Säker Vatten-intyg utan att ha byggt badrummet
Artikelkommentarer -
Vattenskada, försäkringsbolag kräver intyg på byggt enligt gällande normer 1996
Badrum -
Vilka försäkringsbolag kräver våtrumsintyg eller kvalitetsdokument för att ersätta vattenskada
Artikelkommentarer -
Styrelsen kräver intyg på installerat spotlight
Bostadsrätt