Hej vi har nu tillagt några ute uttag på vår byggnad, då vill vi även ha en jordfelsbrytare inkopplad på dem, så vi är lite osäkra på hur det ska göras. Har bifogat med en bild om någon kan kolla om det stämmer eller hur jag ska koppla in det.....
Har en jordfelsbrytare för en fas.... ja ni ser ju på bilden
Har en jordfelsbrytare för en fas.... ja ni ser ju på bilden
Okej, jo har skyddsjord till uttagen, men blev så klottrigt när jag ritade....
Får väl byta ut den... men funkar det att ha sådär?
sen är vi lite osäkra på hur det ska göras med noll ledarna som itne ska vara med i jordfelsbrytaren...... Allså hur dem ska ha kontakt med pen ledaren osv.....
Får väl byta ut den... men funkar det att ha sådär?
sen är vi lite osäkra på hur det ska göras med noll ledarna som itne ska vara med i jordfelsbrytaren...... Allså hur dem ska ha kontakt med pen ledaren osv.....
N-skenan som inte ligger via JFB skall kopplas ihop med PE skenan. Är det dessutom bara ett uttag som skall skyddas med den där JFBn behövs ingen nollskena för denna, det går att ta nollan direkt från JFBn..
Eller sätt en peronskyddsautomat på den skyddade gruppen (Kombinerad JFB & dvärgbrytare) istället för separat JFB..
Eller sätt en peronskyddsautomat på den skyddade gruppen (Kombinerad JFB & dvärgbrytare) istället för separat JFB..
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Då är det väl min plikt att påpeka att det installationmomentet du tänkt utföra är behörighetskrävande och ganska olämpligt hempularprojekt.
Med det sagt så gör du sedan som du bestämmer.
(Mest troligast är att du redan vet allt sånt, men hellre påpeka det en gång för mycket, än en gång för lite.)
//Patrik
Med det sagt så gör du sedan som du bestämmer.
(Mest troligast är att du redan vet allt sånt, men hellre påpeka det en gång för mycket, än en gång för lite.)
//Patrik
Klicka här för att svara