Hej, Hur vanligt är det att en jordfelsbrytare slutar fungera på så sätt att det är avbrott på en fas? Plint nr 1 är stendöd.
Jag har använt en summer på 1-2, 3-4 samt 5-6 och på just 1-2 får jag ingen genomgång.
Övriga säkringar i centralen funkar, och jordfelsbrytaren likaså. Dock en säkring som till följd av detta inte fungerar
Jag har använt en summer på 1-2, 3-4 samt 5-6 och på just 1-2 får jag ingen genomgång.
Övriga säkringar i centralen funkar, och jordfelsbrytaren likaså. Dock en säkring som till följd av detta inte fungerar
Men att koppla loss den och/eller förbi den är precis lika olagligt så man är torsk hur man än gör.tommib skrev:
Om det nu är "panik" hade jag valt den enklaste vägen och bara bytt den, det är ju inget svårt egentligen.
Men det är ju jag det, det är inget jag rekommenderar eller uppmanar någon att göra.😇
Moderator
· Stockholm
· 57 786 inlägg
Jag har rensat bort ett grovt sakfel och följdinlägg.
/moderator
/moderator
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 837 inlägg
Det var inget grovt fel som städades bort, utan något som kunde ha retts ut i tråden till gagn för övriga läsare. En förvånande låg tröskel för vad som borde raderas. Jag förutsätter att det inte upprepas.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
På just Garo var det väldigt vanligt att fas-1 gick sönder. Det är en axel som är för kort som gör att det blir glapp och kontakten brinner.
Det var en serie med några tusen av just denna som gick sönder. Själv har jag bytt ut ett 10-tal med samma fel.
Det var en serie med några tusen av just denna som gick sönder. Själv har jag bytt ut ett 10-tal med samma fel.
Möjligt garantiärende eller hur har Garbo hanterat det?R Robert-san01 skrev:
Ja nu var det ju dessutom i flera olika mer eller mindre pedagogiska steg utrett och förklarat hur och varför.Bo.Siltberg skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Klicka här för att svara