Skall montera en ny undercentral i en oisolerad sjöcontainer.
Den ursprungliga undercentralen i containern var jordad till containern via en jordkabel.
Bör man göra det?
Bör man i så fall även slå ner ett jordspett ansluten till containern?
Den står på träreglar nu och har nog dålig jordkontakt.
 
Jorda containern med en jordkabel du.
Det är för att den inte ska bli strömförande ifall du klämmer en kabel i dörren eller så.
 
glöm inte jordfelsbrytaren!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.