Hej!
Vi har jord direkt mot husväggen i radhuslängan. Så var det redan när vi flyttade in. Där finns även växter. Ursäkta min begränsade kunnighet, men visst är det en risk för fukt problem? Jag har senaste tiden planterat om och vattnat mycket och nu har det uppstått en jord lukt i hemmet. Vet ej om det har något samband men nu blev jag orolig.
Vad bör jag göra? Gräva bort all jord längs med huset och ersätta med makadam? Hur djupt ska man isåfall gräva? Och hur långt ut? Måste något annat hamna under makadamen? Har verkligen ingen koll
Hoppas någon kan hjälpa!
Vi har jord direkt mot husväggen i radhuslängan. Så var det redan när vi flyttade in. Där finns även växter. Ursäkta min begränsade kunnighet, men visst är det en risk för fukt problem? Jag har senaste tiden planterat om och vattnat mycket och nu har det uppstått en jord lukt i hemmet. Vet ej om det har något samband men nu blev jag orolig.
Vad bör jag göra? Gräva bort all jord längs med huset och ersätta med makadam? Hur djupt ska man isåfall gräva? Och hur långt ut? Måste något annat hamna under makadamen? Har verkligen ingen koll
Hoppas någon kan hjälpa!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
jag har vattnat hur mycket som helstH Hallerudsbo skrev:
Det finns en ingång för gemensam krypgrund för hela radhuslängan. Den där runda plattan som du ser på bild. Det är radhus från 70- taletH Hallerudsbo skrev:
Redigerat:
Små rabatter är sällan något problem. Visst har maj varit torr men att vattna (med slang?) massor varje dag låter onödigt. Skulle låta det va och se hur det blir i sommar. Kan med säkerhet säga att du åtminstone inte förstört något på så kort tid. I vilket vädersträck ligger fasaden? Försök och satsa på växter du inte behöver vattna efter de är etablerade.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 839 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 839 inlägg
Jord har jag det fungerar men rabatter med växtlighet bör man undvika och vatten bör undvikas.
fall ut så vattnet kan rinna undan.
Folk dränerar ju för att slippa vatten, då är det dumt att tillföra vatten.
kan inte vattna huset och tro att det ska växa
fall ut så vattnet kan rinna undan.
Folk dränerar ju för att slippa vatten, då är det dumt att tillföra vatten.
kan inte vattna huset och tro att det ska växa
men rabatter är jord. Du har gräs men lutning? Försöker bara förstå..H Hallerudsbo skrev:
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 839 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 839 inlägg
Klicka här för att svara