D Derbyboy skrev:
Lägg till ett litet j så blir det korrekt
Just det, det har du ju rätt i

D
L lars80 skrev:
Förtal är också straffbart. Man behöver inte ha egen erfarenhet för att veta hur rättprocesser fungerar. Det räcker att läsa domar så vet man vad som kan göras.

Haha! Jag lovar att hojta till om ett förtalsbrott sker i den hör tråden.

• Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
D
L lars80 skrev:
Är jag dum så klockorna stannar? Är det så du argumenterar? Aja, hög svanföring vad det någon som snackade om sist. Undrar just vems svans som "svansar" högst härinne.
Jag tycker du ska prova och vara riktigt vrång mot din hantverkare, träffar du rätt person så vet han precis hur han ska hantera dig. :)
Du kan spela tuff så mycket du vill men det finns knep att plocka ner såna som dig och du kan upprepa din prisinformationslag hur mycket du vill, jag vet precis vilken lag som kommer tillämpas i tingsrätten när det blir skarpt läge. :)
Vilka knep tänker du på?

vill du mäta snopp?

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
D
L lars80 skrev:
Det finns ett knep du kan ta till mot kunder som Derbyboy när dom bestämt sig för att vara vrångsinta.
Ta ärendet till tingsrätten och hävda bestämt att du informerat kunden muntligt om samtliga kostnader.
Eftersom KTL har tolkningsföreträde, så gäller det regelverket och kunden kommer inte kunna motbevisa ditt påstående så ord står mot ord. En bedömning kring skälig ersättning för tjänsten kommer då realiseras och sedan är det bara för kunden att betala ett marknadsmässigt pris för tjänsten.
Case closed...

Tänk att den multibegåvade @lars80 har ett knep som han kan ta till för att vinna i tingsrätten. Där har du en riktig guldgruva. Har du knåpat ihop det där knepet alldeles själv.

Du borde sätta upp en lapp på tingsrätten och marknadsföra det där superknepet.

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Vilka knep tänker du på?

vill du mäta snopp?
Ha, ha, ha.
Du ska inte ge dig på utmaningar som du på förhand vet att du förlorar

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Det är det jag menar, du förstår inte. Läs de inledande bestämmelserna i varje lag så förstår du bättre hur de ska tillämpas och när.
Du som är så kunnig. Varför lägger du inte ut lite prejudikat?

D
Prejudikat på vad?

D Derbyboy skrev:
Tänk att den multibegåvade @lars80 har ett knep som han kan ta till för att vinna i tingsrätten. Där har du en riktig guldgruva. Har du knåpat ihop det där knepet alldeles själv.

Det verkar som jag träffade en öm tå nu?
Vad retade dig mest, det faktum att du måste betala ett marknadsmässigt pris för tjänsten trots din vattentäta plan att hänvisa till prisinformationslagen eller att det fanns knep att dra in dig i ett tvistemål gällande betalning enligt lagen som reglerar konsumententreprenader?
Det var dags att lära dig en läxa i hur saker fungerar i praktiken när du bråkar med fel personer.
Peter Dalles gamla klassiska uttryck kommer osökt till minnes "Tänkte inte på det". :)

• Gilla
Krille-72
  • Laddar…
O
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Nej.
Ett fraktbolag tar betalt för det de gör. Fraktar grejor. Hur chauffören tar sig till åkeriet, är hans problem.

Dessa bortskämda hantverkare kan bara existera i en högkonjunktur kombinerat med bidrag.

Staffan
Åkaren får inte betalkt för att ta sig till jobbet..
Han får betalt från tex 0500 men att han måste åka hemifrån 0400 får han ej betalt för, det är samma för hantverkaren.

D
L lars80 skrev:
Det verkar som jag träffade en öm tå nu?
Vad retade dig mest, det faktum att du måste betala ett marknadsmässigt pris för tjänsten trots din vattentäta plan att hänvisa till prisinformationslagen eller att det fanns knep att dra in dig i ett tvistemål gällande betalning enligt lagen som reglerar konsumententreprenader?
Det var dags att lära dig en läxa i hur saker fungerar i praktiken när du bråkar med fel personer.
Peter Dalles gamla klassiska uttryck kommer osökt till minnes "Tänkte inte på det". :)
Jag betalar givetvis det vi kommit överens om. De ytterligare kostnaderna som du inte berättat om kan du glömma om det inte är sådana kostnader som varken du eller jag inte hade kunnat räkna med eller borde ha insett hade kunnat uppkomma.

• Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:

Du har ju redan en affärsidé som fungerar. Boka en hantverkare som inte informerar om sitt pris. Sen låter du hantverkaren utföra arbetet. När fakturan kommer hänvisar du till prisinformationslagen. Det blir ju garanterat gratis. Hantverkaren har inte rätt till en kr. Solklart.
Du har fått detta tidigare i tråden. Men gör som då. Skit i att argumentera och låtsas som det regnar.:rofl:

D
Hantverkaren har givetvis rätt till det vi kommit överens om. Har han inte upplyst mig om att han behöver åka och hyra en kompressor för jobbet så kan han glömma att han får betalt för kompressorn.

• Arg
Ovation
  • Laddar…
D
Väldigt få som bara tokbokar en hantverkare utan att fråga om pris. Skulle det vara så är det 36 paragrafen konsumenttjänstlagen som gäller.

O
Jag tror många väljer att sluta jobba hos sånna..

• Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
D
Hoppas.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.