Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Ingen risk, vill inte befatta mig med folk som försvarar ohederliga människor;)
Vad har ditt resonemang med TS att göra? Oavsett vitt eller svart så verkar rörbranschen vara lite fuffens.
Rörbranschen är nog den bransch inom bygg där det är minst
Nog bäst att du lämnar tråden illa kvickt då du troligen är den enda hederliga människan här.;)

Krille-72 Krille-72 skrev:
Nu har jag visserligen ingen rörfirma. Men om du ringer så lovar jag att inte svara.
Men oj vad har förärat mig en plats på svarta listan? :surprised:

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
P Pin skrev:
Men oj vad har förärat mig en plats på svarta listan? :surprised:
Ibland blir det tydligen fel. Ber om ursäkt och bjuder på :beer:.
Men lova att inte berätta för dom andra ifall jag råkar ta firmakortet.:lying:

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
vvsavlopp vvsavlopp skrev:
En sak har jag blivit bättre på att det är att gallra ännu mera på dom privata jobben i alla fall.
Det finns ett knep du kan ta till mot kunder som Derbyboy när dom bestämt sig för att vara vrångsinta.
Ta ärendet till tingsrätten och hävda bestämt att du informerat kunden muntligt om samtliga kostnader.
Eftersom KTL har tolkningsföreträde, så gäller det regelverket och kunden kommer inte kunna motbevisa ditt påstående så ord står mot ord. En bedömning kring skälig ersättning för tjänsten kommer då realiseras och sedan är det bara för kunden att betala ett marknadsmässigt pris för tjänsten.
Case closed...

• Gilla
Krille-72
  • Laddar…
L lars80 skrev:
Det finns ett knep du kan ta till mot kunder som Derbyboy när dom bestämt sig för att vara vrångsinta.
Ta ärendet till tingsrätten och hävda bestämt att du informerat kunden muntligt om samtliga kostnader.
Eftersom KTL har tolkningsföreträde, så gäller det regelverket och kunden kommer inte kunna motbevisa ditt påstående så ord står mot ord. En bedömning kring skälig ersättning för tjänsten kommer då realiseras och sedan är det bara för kunden att betala ett marknadsmässigt pris för tjänsten.
Case closed...
En med egen erfarenhet

D
L lars80 skrev:
Case closed...
@lars80, du är så dum så klockorna stannar.

Företräde framför vadå?

För övrigt så förkortas Konsumenttjänstlagen KtjL

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
D
Tänker du då @lars80 att det är ett småmål och att parterna står för sina egna rättegångskostnader?

• Haha
lars80
  • Laddar…
D
Jag vill varna samtliga från att lyssna på de juridiska råd som kommer från @lars80.

Han saknar den elementäraste kunskapen när det kommer till juridik. Såväl praktiskt (hur det du fungerar) som teoretiskt (läsa och förstå lagar).

• Haha
  • Älska
Grizzlybjörnen123 och 2 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:

Företräde framför vadå?

Är jag dum så klockorna stannar? Är det så du argumenterar? Aja, hög svanföring vad det någon som snackade om sist. Undrar just vems svans som "svansar" högst härinne.
Jag tycker du ska prova och vara riktigt vrång mot din hantverkare, träffar du rätt person så vet han precis hur han ska hantera dig. :)
Du kan spela tuff så mycket du vill men det finns knep att plocka ner såna som dig och du kan upprepa din prisinformationslag hur mycket du vill, jag vet precis vilken lag som kommer tillämpas i tingsrätten när det blir skarpt läge. :)

• Haha
Krille-72
  • Laddar…
D
Lagarna reglerar olika saker kan du inte fatta det!

• Haha
lars80
  • Laddar…
D
Det är det jag menar, du förstår inte. Läs de inledande bestämmelserna i varje lag så förstår du bättre hur de ska tillämpas och när.

• Haha
lars80
  • Laddar…
En med egen erfarenhet
Förtal är också straffbart. Man behöver inte ha egen erfarenhet för att veta hur rättprocesser fungerar. Det räcker att läsa domar så vet man vad som kan göras.

D Derbyboy skrev:

Företräde framför vadå?

KTL = Konsument Tjänst Lagen

D
Lägg till ett litet j så blir det korrekt

L lars80 skrev:
Förtal är också straffbart. Man behöver inte ha egen erfarenhet för att veta hur rättprocesser fungerar. Det räcker att läsa domar så vet man vad som kan göras.
Ja, det finns mycket lagar att följa

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.