159 297 läst ·
2 396 svar
159k läst
2,4k svar
Jobb för två timmar, faktura för tre...
Då ska du ha en faktura med 2770+moms=3462,50 - ROT 635,625 ger 2826,875 att betala.S steelduck skrev:
Ja, något åt det hållet, kontrollräkna själv.
Nu vet jag inte hur du tänker, om du tror att jag skulle göra så.Grizzlybjörnen123 skrev:
Säger man ett pris för en timme och jag själv sett att det bara blivit två timmar så är det naturligtvis att jag betalar för två timmar för jag trodde att alla kostnader förutom material ingick i timpris liksom.
3 fingrar, hur får du det till 2 h?S steelduck skrev:
Men han sa att resan tillkom?S steelduck skrev:
Den fjärde timmen ska du inte betala.
Har du redan betalt fakturan?
Om inte så betala den men dra bort 1 timme och bestrid den eller bestrid hela fakturan men meddela röris det på sms innan att du tänker göra det och då kan jag nästan garantera att han kommer svara dig.
Jag har smsat att jag bestrider detta, inget svar.Grizzlybjörnen123 skrev:
Men han sa att resan tillkom?
Den fjärde timmen ska du inte betala.
Har du redan betalt fakturan?
Om inte så betala den men dra bort 1 timme och bestrid den eller bestrid hela fakturan men meddela röris det på sms innan att du tänker göra det och då kan jag nästan garantera att han kommer svara dig.
Hur långt är det till grossisten där han handlade materielet då, halvtimme fram och tillbaka?S steelduck skrev:
Och sen slänger grejer och redovisar tiden halvtimmen fram till lunch.
Så frågan är var den fjärde timmen kom ifrån..
Kan ju vara så att han var hos grossisten mellan 8,30 - 9,30 och det blev 1 timme + att han var hos dig 2 timmar och sedan restid 1 timme. Blir totalt 4 timmar. Så kan röris bevisa detta så måste ju du motbevisa att så inte var fallet.S steelduck skrev:
Säg till din tjej att hon ringer upp röris eller säger till din kompis som rekommendera röris att ta kontakt
Kan mycket väl vara detta, men det jag undrar över är den extra posten - transport 450kr. Är det för bilen?Grizzlybjörnen123 skrev:
Kan ju vara så att han var hos grossisten mellan 8,30 - 9,30 och det blev 1 timme + att han var hos dig 2 timmar och sedan restid 1 timme. Blir totalt 4 timmar. Så kan röris bevisa detta så måste ju du motbevisa att så inte var fallet.
Säg till din tjej att hon ringer upp röris eller säger till din kompis som rekommendera röris att ta kontakt
En sådan reaktion tyder på att han vet om att han fipplat sig och inte berättat att resan tillkom. Så skulle iallafall jag tolkat det som.S steelduck skrev:
Stå på dig och betala det du tycker är enligt det avtal du har med honom. Då blir det nog liv i luckan, skall du se!
Staffan