E
S steelduck skrev:
Alltså, när han var klar hemma hos mig så skrev jag till honom i anteckning (mobil) - två timmars jobb? Han sa nä och visade upp tre fingrar - dvs tre timmar...
Då ska du ha en faktura med 2770+moms=3462,50 - ROT 635,625 ger 2826,875 att betala.

Ja, något åt det hållet, kontrollräkna själv.

• Gilla
Stiildakk
  • Laddar…
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Men det var timpriset du fick. Inte kostnaden.

Samma sak som det står i affären vid lådan med kolor. 1 kr, och då tar du fyra kolor och går till kassan och räcker fram 1 kr till kassörskan. Tror du hon godtar det?
Nu vet jag inte hur du tänker, om du tror att jag skulle göra så.

Säger man ett pris för en timme och jag själv sett att det bara blivit två timmar så är det naturligtvis att jag betalar för två timmar för jag trodde att alla kostnader förutom material ingick i timpris liksom.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
S steelduck skrev:
Alltså, när han var klar hemma hos mig så skrev jag till honom i anteckning (mobil) - två timmars jobb? Han sa nä och visade upp tre fingrar - dvs tre timmar...
Du protesterade inte?

E
S steelduck skrev:

Säger man ett pris för en timme och jag själv sett att det bara blivit två timmar så är det naturligtvis att jag betalar för två timmar för jag trodde att alla kostnader förutom material ingick i timpris liksom.
3 fingrar, hur får du det till 2 h?

• Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
3 fingrar, hur får du det till 2 h?
Jag var hemma med honom, och hade koll på tiden. Han sa att han skulle komma mellan 0830 till 0930, han kom 0930 och var klar innan 1130.

S steelduck skrev:

Men han sa att resan tillkom?
Den fjärde timmen ska du inte betala.

Har du redan betalt fakturan?
Om inte så betala den men dra bort 1 timme och bestrid den eller bestrid hela fakturan men meddela röris det på sms innan att du tänker göra det och då kan jag nästan garantera att han kommer svara dig.

• Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Men han sa att resan tillkom?
Den fjärde timmen ska du inte betala.

Har du redan betalt fakturan?
Om inte så betala den men dra bort 1 timme och bestrid den eller bestrid hela fakturan men meddela röris det på sms innan att du tänker göra det och då kan jag nästan garantera att han kommer svara dig.
Jag har smsat att jag bestrider detta, inget svar.

D Derbyboy skrev:
Fan du börjat fatta, impad :cool:
Eller inte....

• Haha
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
Jag hade heller inte svarat i och med att du är otydlig samt lägger en tråd på Byggahus, så du kan nog räkna med att det numret är svartlistat hos hantverkare i Stockholm.
Nu är de små bortskämda barnen igång igen. -"Dumma dig. Det här skall jag tala om för min pappa"!

Staffan

Du protesterade inte?
Självklart gjorde jag det, vad mer kan jag göra? Han packade ner sakerna kvickt och drog.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
E
S steelduck skrev:
Jag var hemma med honom, och hade koll på tiden. Han sa att han skulle komma mellan 0830 till 0930, han kom 0930 och var klar innan 1130.
Hur långt är det till grossisten där han handlade materielet då, halvtimme fram och tillbaka?
Och sen slänger grejer och redovisar tiden halvtimmen fram till lunch.

Så frågan är var den fjärde timmen kom ifrån.. :thinking:

S steelduck skrev:
Kan ju vara så att han var hos grossisten mellan 8,30 - 9,30 och det blev 1 timme + att han var hos dig 2 timmar och sedan restid 1 timme. Blir totalt 4 timmar. Så kan röris bevisa detta så måste ju du motbevisa att så inte var fallet.

Säg till din tjej att hon ringer upp röris eller säger till din kompis som rekommendera röris att ta kontakt

• Gilla
Stiildakk
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Låter som att iaf branschen vet vad som gäller i TS-fall.

[bild]
Varför tog du inte med hela texten?

Kan ju vara så att han var hos grossisten mellan 8,30 - 9,30 och det blev 1 timme + att han var hos dig 2 timmar och sedan restid 1 timme. Blir totalt 4 timmar. Så kan röris bevisa detta så måste ju du motbevisa att så inte var fallet.

Säg till din tjej att hon ringer upp röris eller säger till din kompis som rekommendera röris att ta kontakt
Kan mycket väl vara detta, men det jag undrar över är den extra posten - transport 450kr. Är det för bilen?

Staffans2000
S steelduck skrev:
Självklart gjorde jag det, vad mer kan jag göra? Han packade ner sakerna kvickt och drog.
En sådan reaktion tyder på att han vet om att han fipplat sig och inte berättat att resan tillkom. Så skulle iallafall jag tolkat det som.
Stå på dig och betala det du tycker är enligt det avtal du har med honom. Då blir det nog liv i luckan, skall du se!

Staffan

• Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
Du har en annan teori?
Hur menar du?

Staffan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.