159 304 läst ·
2 396 svar
159k läst
2,4k svar
Jobb för två timmar, faktura för tre...
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 923 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 923 inlägg
Jag säger ja och det påstår jag att även skatteverket gör.E El-Löken66 skrev:
Det de säger nej till är ROT på saker som inte har med arbetstiden hos kund att göra, men jag är rätt övertygad om att skatteverket inte säger nej till att kunden betalar för servicebil, material etc.
Jag har en sådan erfarenhet, men det var tack och lov inte en hantverkare. Ingen ekonomisk transaktion heller.D Derbyboy skrev:
KonsumenttjänstlagenGrizzlybjörnen123 skrev:
36 § I den mån priset inte följer av avtalet, skall konsumenten betala vad som är skäligt med hänsyn till tjänstens art, omfattning och utförande, gängse pris eller prisberäkningssätt för motsvarande tjänster vid avtalstillfället samt omständigheterna i övrigt.
Men vart går gränsen när du tycker att du skall uppföra dig som ett profft och inte bara ta betalt som ett. Hur många mil till kund innan du reagerar? Eller rättare sagt. Innan du tror att kunden blir fly förbannad och vägrar betala för ditt oproffsiga beteende?Grizzlybjörnen123 skrev:
Staffan
vad är det du inte förstår???D Derbyboy skrev:
Hässleholm och Malmö var ett exempel och det är väll inte så långt däremellanStaffan2000 skrev:
Tvärs om, isåfall. Yrkesmän tar betalt. https://www.byggahus.se/forum/threa...-faktura-foer-tre.403682/page-38#post-4048519Grizzlybjörnen123 skrev:
Staffan