Hej!

Fick besök av elektrikern idag som skulle dra lite nya trådar för en tvättpelare, han passade även på att installera en Jordfelsbrytare, vilket jag tyckte lät väldigt bra. Jag åker sedan iväg för arbete och när jag sen kommer hem så ser jag direkt att den där jfb'n kanske inte var så bra ändå, för nu sitter den UNDER proppskåpet (som redan satt väldigt dumt till, mitt på hallväggen!)

Visst kanske ni tänker, det gör väl ingenting om den sitter under proppskåpet, men underkanten av (den riktigt fula) hager-kapsling är någonstans runt 170cm.

Är detta helt ok? För det ser då väldigt fult ut.

Höjdmässigt är det helt ok. Estetiskt är det ju en ren smaksak förstås, vissa är mer känsliga än andra..

Jag ska försöka att fixa en bild till imorgon.

Det var nog den dummaste fråga jag hört.....Väntar på bilderna.
Han är enl.lag tvungen att installera en jfb vid nyinstallation.
Lägg några tusenlappar på att byta ditt gamla proppskåp till en ny med inbyggd jfb om du mår dåligt av den extra 4-modulskapslingen.....

Nu har vi ingen bild visserligen men det kan ju vara så att det inte gick att placera kapslingen vid sidan/ovan centralen pga att det är för trångt, att det går en massa rör/kablar ut till grupperna just där eller annan orsak. Estetiskt "fula" placeringar brukar i regel bero på något.

Ja, så vida det inte berodde på något speciellt, t.ex. något glufsglufs nämnde, så kanske det var lite väl smaskigt att sätta den precis i ögonhöjd.

//Patrik

Nu har det gått massvis av veckor sedan jag postade senast, det blev aldrig någon bild..jag kände att det inte fanns någon mening med att klaga hos hyresvärden. Jag ska i alla fall lägga upp den så ni får se.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.