2 887 läst ·
22 svar
3k läst
22 svar
JFB som löser ut kl12...
Bra förslaghempularen skrev:kanske luftvärmepumpen som kör avfrostning då?
Ett sätt att koila om det beror på någon inbyggd timer eller på yttre omständigheter, är att du själv löser ut jfb med testknappen, och återställer precis innan du lämnar huset på morgonen. Om den då ändå löser ut ca kl. 12 så är det yttre omständigheter, men om den istället lsöer ut mycket senare så beror det på någon ínbyggd timer.
Ska börja med att dra fram en skarvkabel till kylen för att börja utesluta något.......
VVB är boven.....ny beställd.....
Moderator
· Stockholm
· 57 972 inlägg
Hur kom du fram till det?
Ahh bästa sättet att undvika att jfb löser ut, koppla bort jorden !!
(Som jag skrev tidigare i en annan tråd, var det min räddning för att kunna använda bilens motorvärmare i norrland förrförra julen....)
..inte helt ovanligt att "elpatroner", eller liknande "element" (Ugn, spis, bastu etc...) läcker lite för mkt ...
Men inte helt ofarligt heller, vi hade en el."grilltändare" som löste jfb, men hade även uttag utan jfb, och där fungerade den.. ett tag tills den blev vitglödgad på mitten och brände huvudsäkringen !!!
(Som jag skrev tidigare i en annan tråd, var det min räddning för att kunna använda bilens motorvärmare i norrland förrförra julen....)
..inte helt ovanligt att "elpatroner", eller liknande "element" (Ugn, spis, bastu etc...) läcker lite för mkt ...
Men inte helt ofarligt heller, vi hade en el."grilltändare" som löste jfb, men hade även uttag utan jfb, och där fungerade den.. ett tag tills den blev vitglödgad på mitten och brände huvudsäkringen !!!
Klicka här för att svara