Varför inte skrota den gamla N och PE skenan för att ersätta den med t.ex "push in plintar" från Hager eller någon annan modern central. Kan visserligen bli lite problem med infästning men en "löst hängande" plastklädd skena måste i alla lägen vara bättre än något hemma-meck med "blank-skenor" i en redan trång central. Lossnar något så lär det bli ett spektakulärt resultat...
 
Den där första plinten som det länkades till såg bra ut, men var svindyr, 500kr! Ska kolla på push in plintar få se..
 
Så här ser centralen ut under locket: DSC_0681.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inget problem att bygga om den, men glöm push in typer de är alldeles för klumpiga. Du har ju dessutom en Eldon redan men från tiden de hette Osterman så varför köpa en ny som inte är bättre snarare tvärtom med tanke på att de inte går så mycket numera.
 
Montera en central med automatsäkringar...
Vad är det vittsen med den svarta lådan?
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 1 till
  • Laddar…
Det går att ha automatsäkringar i den svarta lådan också. Vitsen med den är att den sitter där sedan sextio år och klarar nog lätt sextio år till. Onödigt att byta för bytandets skull om det går att lösa ändå.
 
Ja det kan ju knappast handla om kostnader om man betänker vilken lång avskrivningstid man har på en elcentral.
 
  • Gilla
el_richard
  • Laddar…
elmont skrev:
Ja det kan ju knappast handla om kostnader om man betänker vilken lång 'avskrivningstid man har på en elcentral.
Precis! Och den här centralen är inte avskriven än på länge B-)
 
Har iofs för mig att JFB är ett krav vid större ombyggnader/renovering.
Är ingen paragraf ryttare...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.