4 559 läst ·
25 svar
5k läst
25 svar
JFB i urgammal central?
Den här kanske vore något: http://www.eldon.com/126799_ROT_PE_N_terminal-sv_SE-Jord_alt_N_plint.aspx
Varför inte skrota den gamla N och PE skenan för att ersätta den med t.ex "push in plintar" från Hager eller någon annan modern central. Kan visserligen bli lite problem med infästning men en "löst hängande" plastklädd skena måste i alla lägen vara bättre än något hemma-meck med "blank-skenor" i en redan trång central. Lossnar något så lär det bli ett spektakulärt resultat...
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
http://www.eldon.com/126786_WU-sv_SE-Gangssakringscentraler_IP20.aspx
Dessa gängsäkringscentraler går att montera jordfelsbrytare i.
//Patrik
Dessa gängsäkringscentraler går att montera jordfelsbrytare i.
//Patrik
Inget problem att bygga om den, men glöm push in typer de är alldeles för klumpiga. Du har ju dessutom en Eldon redan men från tiden de hette Osterman så varför köpa en ny som inte är bättre snarare tvärtom med tanke på att de inte går så mycket numera.
Montera en central med automatsäkringar...
Vad är det vittsen med den svarta lådan?
Vad är det vittsen med den svarta lådan?
Det går att ha automatsäkringar i den svarta lådan också. Vitsen med den är att den sitter där sedan sextio år och klarar nog lätt sextio år till. Onödigt att byta för bytandets skull om det går att lösa ändå.
Har iofs för mig att JFB är ett krav vid större ombyggnader/renovering.
Är ingen paragraf ryttare...
Är ingen paragraf ryttare...
Klicka här för att svara

