Men som sagt kolla noga så att det är rätt typ av 4-polig brytare dom vanligaste är inte avsedd för att bryta nollan utan för att bryta en manöverkrets. Då har den 4de kontakten rakt motsatt funktion som den som Mikael_L nämner och man får flytande nolla vid brytningen.
 
TS verkar vad jag förstår av grundinlägget ha enfasuttag som källa till matningen mot växthuset. Då är det ju bra att göra som elmont skrev med tvåpoligt oberoende brytartyp. Men vid trefas och fyrpolig gäller det som Mikael skrev att ha bra grejer eller låta nollan vara.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.