42 304 läst ·
456 svar
42k läst
456 svar
Jeepägare? Jeepkunnig?
njo men ska man jämföra med mekanikerns pris enligt TS så... är ju frågan... Varför ens behöva byta den igen när permanent lösning finns..useless skrev:
Nej då den är ett ”senare” problem.. dvs till hösten när bilen ska besiktigas. Den får airbaglampan o lysa (vi har bytt den en gång tidigare för 3-4 år sen - tyvärr).nino skrev:
Nu har jag inte läst allt men den där klockfjädern är det den som ställt till allt?
Eller går det att ta bort airbagen och sätta nån typ av motstånd där istället?
Hade fel på airbagen, lampan lyste hela tiden med 2a som följd, bytte styrning, bytte instrument och nåt mer men den lyste..
Kopplade ur lampan och kopplade den över ett glödrelä så den lyste typ 10sek sen slocknade den besiktningen blev glada och jag blev glad
Vårt problem just nu, harvarna att bromsen legat på till och från.. och bilen var bokad att byta bromsoket på tisdag ..samt göra en service
Tyvärr ”dog” bilen idag och vi lyckades med nöd o näppe rulla in genom grindarna till meken.. vilket (min gissning) jag skulle tro härstammar från ett generatorfel .. (då vi haft ett par incidenter med remoljud och även en snabb tändning av genlampan.. för nån månad sen).
Allvetare
· Västra götaland
· 10 418 inlägg
Nja, det kräver en del tur på besiktningen.. De jag råkat ut för verkar fattat knepet för de vrider bara på tändningen och väntar... Airbag-lampan ska slockna, medan oljetryckslampan lyser tills man startar bilen...Maskintok skrev:
generator byte tar en lite längre stund..Snigla skrev:
Nej då den är ett ”senare” problem.. dvs till hösten när bilen ska besiktigas. Den får airbaglampan o lysa (vi har bytt den en gång tidigare för 3-4 år sen - tyvärr).
Vårt problem just nu, harvarna att bromsen legat på till och från.. och bilen var bokad att byta bromsoket på tisdag ..samt göra en service
Tyvärr ”dog” bilen idag och vi lyckades med nöd o näppe rulla in genom grindarna till meken.. vilket (min gissning) jag skulle tro härstammar från ett generatorfel .. (då vi haft ett par incidenter med remoljud och även en snabb tändning av genlampan.. för nån månad sen).
Men bromsoken går ganska fort..
Om du vill slippa airbag problemet 1 gång för alla så ersätt airbagen med ett motstånd på 2 ohm längre ner på kabelstammen. Ja airbagen i ratten kommer INTE att funka men övriga i bilen kommer då den fortfarande tror att det sitter en fungernade airbag i jus ratten , kostnad , ca 2 kr + jobb och problem borta för alltid.