RoTe
useless useless skrev:
Nej, det är det nog inte. Men jag läser ofta både här och på andra motorforum att folk rekommenderas att köpa diverse OBD-adaptrar för att kunna backa handbromsen. Men om det funkar med ett 9-volts batteri på alla bilar utan att behöva klippa några kablar eller liknande så är det ju inget problem. Jag antar att det är så alla verkstäder gör då?
Du måste ju göra en adapter från batteriet till bromsoket så jag antar det tar längre tid att göra den än att hämta scannern dom redan har

Varningsskylt med utropstecken mot bakgrund av en krockkudde innanför en bilruta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Våran OPEL blev inkallad.. och airbagsen är idag nybytta..
Skulle tydligen kostat oss 11000 kronor (om vi fått byta själva).. :o

Nu kostnadsfritt... för oss!
Nya fräscha.. ny hållbarhetstid (på en bil som är typ 13-14 år gammal)

Tycker lite synd om dem .. många miljoners "misstag".. (oavsett vem som får betala i slutänden).

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
[bild]

Våran OPEL blev inkallad.. och airbagsen är idag nybytta..
Skulle tydligen kostat oss 11000 kronor (om vi fått byta själva).. :o

Nu kostnadsfritt... för oss!
Nya fräscha.. ny hållbarhetstid (på en bil som är typ 13-14 år gammal)

Tycker lite synd om dem .. många miljoners "misstag".. (oavsett vem som får betala i slutänden).
Jag gissar att ni drabbats av Takata-återkallelsen. Den största i bilhistorien med långt över 100 miljoner bilar som behövt åtgärdas. Takata gick i konkurs efter de första 50 miljonerna...

https://en.wikipedia.org/wiki/Takata_Corporation

useless useless skrev:
Jag gissar att ni drabbats av Takata-återkallelsen. Den största i bilhistorien med långt över 100 miljoner bilar som behövt åtgärdas. Takata gick i konkurs efter de första 50 miljonerna...

[länk]
Ja precis.. största skandalen i bilhistorien sägs det :o

Vi blev litte snopna när vi fick ett "gratis utbyte" helt plötsligt.. (inte så man har en ny bil direkt - och vi visste inte ens att det kunde vara nått slags problem..)

Dock snyggt skött av Opel (tycker jag)

Nu får vi hoppas det gick bra och att de nya är bättre... (maken är på väg att hämta ut bilen nu) :)

• Gilla
Bjober och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.