Nej, det är det nog inte. Men jag läser ofta både här och på andra motorforum att folk rekommenderas att köpa diverse OBD-adaptrar för att kunna backa handbromsen. Men om det funkar med ett 9-volts batteri på alla bilar utan att behöva klippa några kablar eller liknande så är det ju inget problem. Jag antar att det är så alla verkstäder gör då?