21 121 läst ·
128 svar
21k läst
128 svar
Jämtpriset, en jämförelse för 2022
För april blev det lite bättre för jämtpriset vs det rörliga. Men det kommer ta tid innan jag håller med Jämtkraft att "för att skapa ett jämnare och långsiktigt bra pris" är sant. För det kommer ta många månader med betydligt lägre Jämtpris jämfört med det rörliga innan Jämtpriset blir en bättre affär. Det är mycket att ta igen....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag gissar att de inte alls ställt något krav på Jämtkraft. De har frågat Jämtkraft hur de ställer sig till dina krav. Nästa steg är att de avgör vem de anser har rätt och skriver en rekommendation om hur ni bör lösa konflikten.
Så länge folk här på forumet förvånas över hur billig elen blivit, så kan du nog inte räkna med att Jämtpriset ska vara ikapp. Jämtpriset blir ju bättre om spotpriset blir oväntat högt.K Kane skrev:
Medlem
· Stockholms län
· 639 inlägg
Är dessa elpriser med eller utan energiskatt, elnätsavgift, eventuell månadsavgift och moms?K Kane skrev:
Mvh
Staplarna visar rena elpriset inkl. moms i öre. Procentsiffrorna är skillnaden mellan de två varianterna av avtal. Månadsavgift tillkommer dessutom för Jämtpris med 50 kr, vet inte om det är någon sådan avgift för deras rörliga.D rob_t_j72 skrev:
Energiskatt och överföringsavgift tas ut av nätägaren så de kommer givetvis ovanpå dessa rena elpriser.
Medlem
· Stockholms län
· 639 inlägg
Jag ville kunna jämföra med Borlänge energis avtal ”Borlängepriset” som också ska vara ett ”viktat” pris.
Som det ser ut så har Borlänge lyckats bättre än Jämtkraft, men det har varit dyrare sedan januari i år jämfört med rörligt pris.
https://www.borlange-energi.se/el/elhandel/avtal-och-priser
Som det ser ut så har Borlänge lyckats bättre än Jämtkraft, men det har varit dyrare sedan januari i år jämfört med rörligt pris.
https://www.borlange-energi.se/el/elhandel/avtal-och-priser
Tack för uppdateringen, @Kane!K Kane skrev:
Efter många om och men lyckades jag bli kvitt Jämtkraft i början av maj.
De "stal" dock min produktion från solcellerna under en dryg månad, eftersom de inte släppte produktionsavtalet samtidigt till Tibber. Inte meddelade de heller och nu menar de att jag inte får betalt för produktionen eftersom jag inte hade något elavtal med dem... 😡
Men samtidigt klart lägre än fasta avtal. Dvs. precis som förväntat.K Kane skrev: