1 969 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Jämna ut cementplatta under jord - vilket material ska jag använda?
Jag skall placera ett reningsverk på en cementplatta två meter under marknivån. En del av plattan behöver jämnas ut eftersom den har gropar och ojämnheter. Den aktuella ytan är cirka 7 kvm.
Om jag bara vill jämna ut blir det bara 5 mm på en del ställen, jag antar att det skulle bli för tunt och att jag måste höja nivån lite till för att det ska bli tillräckligt tjockt lager?
Tips på vilket material jag skall använda - går det t ex att använda flytspackel utomhus? Fungerar isf fiberförstärkt Megaplan från Mapei?
Om jag bara vill jämna ut blir det bara 5 mm på en del ställen, jag antar att det skulle bli för tunt och att jag måste höja nivån lite till för att det ska bli tillräckligt tjockt lager?
Tips på vilket material jag skall använda - går det t ex att använda flytspackel utomhus? Fungerar isf fiberförstärkt Megaplan från Mapei?
Tack, jag har alltså två alternativ, fukttåligt flytspackel och cement. Verkar svårt att hitta ett flytspackel som är tillräckligt tåligt mot fukt dvs. även kan stå under vatten - någon som har tips på lämpligt fabrikat?
Klicka här för att svara