Hej
finns det något lämpligt spackel eller dylikt som går lägga på för att jämna till ett hemskt klinkergolv så det blir lite bättre att lägga ett laminat på? Tidigare har vi haft laminat på med pga läckande vatten fick det tas bort. Nu verkar merparten vara mindre skivor, så för att det inte ska knäckas i skarvarna måste det jämnas till. Detta är en Quick-fix , så småningom ska golvet bort när köket renoveras men det är några år tills dess…
det får inte bygga på mer, utan ska bara fylla i under ”topparna”.
finns det något lämpligt spackel eller dylikt som går lägga på för att jämna till ett hemskt klinkergolv så det blir lite bättre att lägga ett laminat på? Tidigare har vi haft laminat på med pga läckande vatten fick det tas bort. Nu verkar merparten vara mindre skivor, så för att det inte ska knäckas i skarvarna måste det jämnas till. Detta är en Quick-fix , så småningom ska golvet bort när köket renoveras men det är några år tills dess…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Känns som om du skulle kunna lägga på mer fog bara. Finns även hårdare material, men det är nog bra att ha samma hårdhet på dem, mindre risk att det går sönder. Sen plastfoam mellan golv och laminat
precis. Men fog? Också själva plattorna behöver jämnas till… tänker bredspackling… men skrapa liksom, så det fyller alla lägre delar. Blir ju väldigt tunnt.. primer först?1977bjorn skrev:
aha, även plattorna alltså, jag tänkte bara för att fylla ut fogen. Såg inte så bra på min telefon...B Boan skrev:
Ja, man kan ju flyta hela golvet, men då blir det mer än en quickfix, kanske bättre att planera om och riva ut det. Så tänker jag.
jo, det ska ut. Men tänk att vi i tio år kört med laminat på och det funkat ”ok”, men nu är ju plattorna mindre.. så blir lite annat.. spackla fix? Klarar det tunna skikt?1977bjorn skrev:
Är det estetiskt "hemskt" eller obekvämt att gå på?
Tycker inte att det såg allt för hemskt ut men bilder är ju inte alltid helt rättvisande...
Tycker inte att det såg allt för hemskt ut men bilder är ju inte alltid helt rättvisande...
Bästa svaret
Jag har spacklat kakel och klinker på golv och vägg med det här fixet.B Boan skrev:Hej
[bild]
Väldigt trevligt att jobba med och blir en hård och stabil yta.
Går att spackla ner till 1mm och sjunker väldigt lite, så ett lager räcker gott på ditt golv.
Blir betydligt enklare att spackla om man grundar med en bra primer, särskilt viktigt på glatta ytor. https://www.bauhaus.se/fastmassa-probau-510-multifix-15-kg-4-6-m
Här är bilder på en vägg i mitt badrum,
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto