D09
Då har man avverkat en heldag på elmia med en 4 årig vapendragare ;)

Fått bära på en vagn som jag trodde skulle komma till nytta.. Fick iofs bära på vapendragaren och 2 väskor =P

Var riktigt kul :)

Hade fokus på att den lilla skulle trivas och få en bra upplevelse så jag missade tyvärr skjutbanorna eftersom grabben hade rymt på 2 sek..

Däremot fick vapendragaren testa på skjutsimulator, titta på djur och hunduppvisning ( eftersök ) samt klämma o känna på massor av gevär.

Käkat korv med bröd ( älgkött ) och grabben fick en lockpipa i present ( kråka ) så nu låter det som ett jäkla kråkbo härhemma ha ha

För egen del så blev jag lite kluven kring gevären.

Har ju som nämnts förköpslicens på blaser r8. Håller på med prisjakten fortfarande men det händer inte så mycket på den fronten. Utgifterna verkar hitta hem till mjg iaf. Guntech håller bäst pris, någorlunda tätt följt av ?kjells cykel och vapen? i Enköping.
Hittade dock ett gevär i classic vapens monter. Rowa t6 titan vänster. Kändes riktigt robust och bra. Dock verkar knapparna för magasinet vara ett strulområde men kan ha fel. Men i övrigt verkar det vara ett bra vapen ( inte skjutit det än ) och priset låg på 11000 för en vänster.
Mindre än hälften av en blasers pris. I jämf med savage m.m som verkade lite glappiga etc i slutstycket ( fullt utdraget ) så var Rowa lika stabil som betydligt dyrare märken.

Började fundera på denna istället för blaser..

Sen var jag så jäkla korkad att jag lyfte upp en blaser r8 pro igen.. Fan också men vilken skönhet

Redigerat:
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Jag och kompisen åkte ner ikväll.. Vi ska på mässan imorgon! :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Göran.W
Om du skickat in en ansökan om inköps tillstånd så måste en ny in om du väljer något annan än det du sökte på.
Så här sen min vapen dragare ut som skjuter .22 LR .233 och .308 men mest .223 för den är snäll i rekylen men det händer något när man trycker av.
Hon skjuter 5 krona på 100 meter med .223 och snusdosa med .308 för den sparkar lite även med ljuddämpare på.
10151743_10205009513588690_3856592128136352032_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
D09
Göran.W skrev:
Om du skickat in en ansökan om inköps tillstånd så måste en ny in om du väljer något annan än det du sökte på.
Så här sen min vapen dragare ut som skjuter .22 LR .233 och .308 men mest .223 för den är snäll i rekylen men det händer något när man trycker av.
Hon skjuter 5 krona på 100 meter med .223 och snusdosa med .308 för den sparkar lite även med ljuddämpare på.
[bild]
Ja. Det är lite surt med ny ansökan. Har ju 6 månader på mig att hitta ett acceptabelt pris på blasern. Skiljer enormt mycket åt mellan leverantörerna/återförsäljarna.

Synd att en förköpslicens inte endast innehåller kalibern. Det borde vara en lika enkel komplettering/ uppdatering hos
Polisen som när man kompletterar med de sista uppgifterna.

då hade jag nog åkt hem med en rowa ha ha

Göran.W
Sök på båda.
Du behöver bara köpa ett ju.
Dom ska inte ens ifrågasätta vad du ska ha 2 i samma kaliber om allt går rätt till.
Frågar dom så är det olika sikten på dom och ett vapen vakjakt och ett till drevjakt.
Själv är jag mest frustrerad över att min6,5:a är restad än fick inköpstillståndet för 2 månader sen

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Gött :)

Blaser R8 pro .308 beställd :)

Har grejorna troligvis på ons =P

Lämnade in ansökan för att ta över släktings gamla bössa, 4 veckor senare så kan inte Polisen hitta ett diarenummer på ansökan... Suck

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Tänkte fixa en tillfällig lösning för vapenskåpet och lägga i vikter..

I butiken så inser jag att vikten om man lägger den i botten skulle bli 20cm hög.. ( 21x25x7,9x20) för att komma över 150kg tillsammans med skåpet

Blir att bulta istället ;)

Redigerat:
Man kan aldrig ha ett för stort skåp, varken vikt eller storleksmässigt :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Dum fråga...

Hur väl är de öppna riktmedlena inställda vid leverans? :)

D09
Dum fråga nr2 ;)

När man köper ett nytt vapen.

Får man med manual, fodral eller leverar vapnet "naket" över disk och så får man reda i resten själv?

Jag fick mitt nya vapen i en kartong med frigolit kring sig och en pamflett av något slag...

Skulle tro att det varierar stort beroende på prisklass men nåt som skyler din bössa får du nog.

/ATW

Göran.W
Vapenskåp kan inte bli för stort eller för tungt.
Mitt är skapligt stort http://www.tryggsaker.se/d-sakerhetsskap-sp88-1 och fyllt till brädden med allt som hör vapen till.
Det normala är att man får vapnen i någon billig låda i kartong och en bruksanvisning.
När man ska plocka ner vapnet för ordentlig rengöring är youtube nästan ett måste för manualerna brukar lämna mycket att önska där.

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Ha ha jo. Laddade ner manualen igår.. Vilken skit ;)

Hur funkar det med nya vapen. Ska man plocka isär och smörja upp innan användning?

D09 skrev:
Dum fråga nr2 ;)

När man köper ett nytt vapen.

Får man med manual, fodral eller leverar vapnet "naket" över disk och så får man reda i resten själv?
Är du osäker så se till att vapenhandlaren lägger ner tid och går igenom det med dig, vad du skall tänka på osv.
Det tjänar du mycket på senare :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.