TackGöran.W skrev:
Tror jag betalade in tors/fredag vecka 4. Säg vecka 5.
Sjukt lång tid och man börjar tappa räkningen efter 10 veckor ha ha
Håller på o skannar av priser nu. Dock verkar de ha gått upp ha ha
Blir bössan för dyr så väljer jag ett annat alternativ
Ska på elmia mässan i maj och kolla in så mycket det går
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Japp priserna har stigit väldigt mycket dom senaste 3 månaderna.
I vissa fall över 20%.
Min bössa som är restad har gått upp typ 40% så jag hade tur som beställde innan priset gick upp
I vissa fall över 20%.
Min bössa som är restad har gått upp typ 40% så jag hade tur som beställde innan priset gick upp
Antar att vi har den låga kronan att tackar för detta?Göran.W skrev:
Ska skicka en faktura på merkostnader till regeringen =P
Hade fått ett acceptabelt pris blaser r8 .308 vänster inkl gängning för 23000 ( standard inkl gängning för höger ) + 2000 för vänster och 1000 för gängning
När jag frågade om varför ( det var en tid emellan ) varför det var pålägg för gängningen på vänsterbössan men ingick i högern så fick jag som svar att standardpriset har ökat med 1000kr dock så är deras annons kvar för 23000 höger.
Svamlar jag nu? Ha ha
Priset bör bli 27000 för en .308 vänster med gängad pipa samt öppna riktmedel.. Det är lite ovan vad jag vill betala med tanke på att jag har licensen samt pengarna redo.. Det är ju samma pris som när en kund går in, handlar och sedan ligger dom ute med pengar i 15 veckor.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Antagligen är det kronans värde som ställer till det men i mitt fall har bössan nu etablerat sig på marknaden och toppat flera tester med.
Bössan i fråga är howa .
Här är en test där den slår fin bössor på fingrarna http://www.testfakta.se/tester/sport-och-fritid/här-exploderar-älgstudsaren
Testen är gammal så priset stämmer inte.
Googla på test howa så hittas fler tester.
Slänger med en bild på hur min howa ,223 varmint skjuter.
Det är på 80 meter och där är 3 kulhål det ni inte hittar är skjutit hål i hål i mitten och sen sitter där ett hål ca 10 mm snett upp till vänstern om mitten.
Bössan i fråga är howa .
Här är en test där den slår fin bössor på fingrarna http://www.testfakta.se/tester/sport-och-fritid/här-exploderar-älgstudsaren
Det är på 80 meter och där är 3 kulhål det ni inte hittar är skjutit hål i hål i mitten och sen sitter där ett hål ca 10 mm snett upp till vänstern om mitten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Howa har fått jättefina betyg och jag var inne på den bössan men den finns konstigt nog inte i vänsterutförande :/Göran.W skrev:Antagligen är det kronans värde som ställer till det men i mitt fall har bössan nu etablerat sig på marknaden och toppat flera tester med.
Bössan i fråga är howa .
Här är en test där den slår fin bössor på fingrarna [länk]
[bild]
D09, var med och rösta fram Sveriges Nationalfågel så kan du vinna en "riktigt" kikare. Röstningen pågår i 4 omgångar. Första omgången har redan varit. Andra omgången sista röstningsdag 30 april. Varje gång lottar de ut kikare och fågelböcker. www.nationalfageln.se
Check! Tack för tipsetHemmakatten skrev:
Något måste man ju träffa om man får skjutaPatrick E skrev:
Var på xxl idag men dom hade svårt för att matcha priset från guntech.
Orkade inte tjaffsa om deras lågorisgaranti men dom skulle fundera och återkomma.
Var i kontakt med guntech och dom ligger många tusenlappar billigare för blaser.