D09
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

4000kr inkl frakt känns ok

D09 skrev:
Gott :)

Nu fick jag papper om att komplettera med kvitto från skåp..

Borde vara nära nu :) :)
Ha, trodde du va? Nu hamnar du ju underst i högen igen ;)

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Ha ha

Ska ringa dom imorgon. Jag fick ok på att köpa skåpet när licensen var klar.

D09
image.jpg
Skapa konto

Lustigt.. När man väl ser geväret i horisonten så dyker fan upp och klappar till en ha ha

Göran.W
Ska du bara ha en bössa ?
Köp större skåp för det kommer bli fullt fort om inte annat får du stapla alla dina saker på golvet i det och det är himlans opraktiskt att inte ens ha dörr fack.
Jag har ett sånt här http://esafe.se/sortiment/produkt/vapenskap/sp-88-plus-2/ och det är i minsta laget det med.
Du ska ha in en massa annat förutom vapen och ammo men det funkar inte i det skåpet iom allt måsta vara på golvet.
Det du tittade på hittar du här 700 kr billigare inkl frakt http://esafe.se/sortiment/vapenskap/vapenskap-for-1-6-gevar/s4-2/

Sakar som ska in i det.
Vapen, ammo vapenvårds prylar, licenser, ljuddämpare, div papper man behöver när man ska ut och jaga osv.
Nu behöver iof bara vapnen, ammon och ev ljudämpare förvaras i skåpet men det är väldigt praktiskt att ha allt på ett ställe.

En önskan om komplettering betyder inte att dom börjat handlägga den utan dom brukar då igenom ansökningarna i god tid så dom är kompletta när det väl är dags.

Själv sitter jag med inköpstillstånden är och restade bössor.
Den ena kommer nog inte på en månad eller två och den andra kommer nog snart.

D09
Ska ha 2 gevär, ljuddämpare och någon ask i skåpet. Kanske på sikt extra pipa :)

Resten ska vara i ett annat skåp i garaget och då blir det ett stort som man kan ha prydlig ordning i :)

Ha ha tyckte väl att det var märkligt att licensen skulle börja närma sitt slut "redan"

Göran.W
Tro mig så blir det inte.
Är nämligen väldigt praktiskt att ha allt på samma ställe.
Mitt skåp är fullt iof mycket ammo som jag köpt riktigt billigt.
Blir ordentligt billigare om man köper typ 1000 pluggar åt gången.
Ska du ha hagel bössa så tar hagel ammo ordentligt med plats och det går åt massor med om man om man skjuter på ler duvor.
Jag tittade med på mindre från början men fick rådet att köpa större än jag tänkt och nu ångrar jag att jag inte köpte ännu större.

D09
Ammunitionen har jag funderat på att ha i ett separat mindre skåp ( nojig förälder ) på sikt.

:)

D09
Efter att försökt sen kl9 så kom jag äntligen fram.

Var som du sa, man har precis börjat med ärendet och det skulle dröja iaf 2 veckor till.

Mailade in kompletteringen dock.

D09
Håller dock med om att ett stort skåp hade varit fint men för att hålla bugdeten med geväret så måste jag snåla in på något ;)

Göran.W
Jakt\skytte är en hobby och det får kosta.
Vapenskåpet är dessutom en engångs kostnad.
Ammunitionen får man faktiskt förvara hur man vill i princip.
Ska bara vara inom säkert lås så har man låst huset så kan man i princip ha den under sängen.
Sen att det är högst olämpligt är en annan sak.
Det finns rätt billiga kassaskåp på blocket som man kan ha ammon i.
Trotts jag har stort skåp måste jag köpa ett till för jag kan inte köpa hagel ammo nu för det är fullt till bredden redan.
Köper mycket på en gång för att få ett bra pris.
Gör av med mycket med

D09
D09 skrev:
Oj.. Nu spontanköpte jag en kikare

[bild]
Så här blev förstoringen 120

image.jpg
Skapa konto
image.jpg
Skapa konto

Dock så verkar högra linsen inte kunna korrigeras helt 100 samt som jag misstänkte att det skulle bli. Dubletter av föremål men det ska tydligen gå o fixa så jag väntar svar från leverantören. Tills dess får jag spana med 1 öga ;)

D09
Idag kom den öppna licensen :) :) :)

D09
D09 skrev:
Så här blev förstoringen 120

[bild][bild]

Dock så verkar högra linsen inte kunna korrigeras helt 100 samt som jag misstänkte att det skulle bli. Dubletter av föremål men det ska tydligen gå o fixa så jag väntar svar från leverantören. Tills dess får jag spana med 1 öga ;)
Rekomenderar inte denna pga jag trodde man skulle få instruktioner på hur man fixar problemet med dubbla objekt

Men att ha med deras kundtjänst är som att diskutera med små barn..

Får gång på gång instruktioner om att justera förstoringen med spaken.
Svarar gång på gång att det är inte bekymret.

Skickat deras egna text där som beskriver problemet som kan uppstå, ritar bilder och översätter till kinesiska..
Dom säger att dom förstår och skickar sedan en video på 15 sek där man ser en justera förstoringen

Tror jag skjuter en säkring på dom snart ha ha

Skickar min email, sen frågar dom efter den varje gång trots att den finns i historiken ha ha

Ghaa

Men det går att titta i en av linserna åt gången och förstoringen är grym :)
Kollade in månen igårkväll.. Riktigt grymt :)

Göran.W
Grattis till licensen hur många dagar tog det.
Mina 3 nya tog 162 dagar.
Har hämtat ut hagel pangen nu, men ena pangen + ljuddämparen är restad sen 2 månader tillbaka.
Kul ju eller kanske inte.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.