Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Ska du bara ha en bössa ?
Köp större skåp för det kommer bli fullt fort om inte annat får du stapla alla dina saker på golvet i det och det är himlans opraktiskt att inte ens ha dörr fack.
Jag har ett sånt här http://esafe.se/sortiment/produkt/vapenskap/sp-88-plus-2/ och det är i minsta laget det med.
Du ska ha in en massa annat förutom vapen och ammo men det funkar inte i det skåpet iom allt måsta vara på golvet.
Det du tittade på hittar du här 700 kr billigare inkl frakt http://esafe.se/sortiment/vapenskap/vapenskap-for-1-6-gevar/s4-2/
Sakar som ska in i det.
Vapen, ammo vapenvårds prylar, licenser, ljuddämpare, div papper man behöver när man ska ut och jaga osv.
Nu behöver iof bara vapnen, ammon och ev ljudämpare förvaras i skåpet men det är väldigt praktiskt att ha allt på ett ställe.
En önskan om komplettering betyder inte att dom börjat handlägga den utan dom brukar då igenom ansökningarna i god tid så dom är kompletta när det väl är dags.
Själv sitter jag med inköpstillstånden är och restade bössor.
Den ena kommer nog inte på en månad eller två och den andra kommer nog snart.
Köp större skåp för det kommer bli fullt fort om inte annat får du stapla alla dina saker på golvet i det och det är himlans opraktiskt att inte ens ha dörr fack.
Jag har ett sånt här http://esafe.se/sortiment/produkt/vapenskap/sp-88-plus-2/ och det är i minsta laget det med.
Du ska ha in en massa annat förutom vapen och ammo men det funkar inte i det skåpet iom allt måsta vara på golvet.
Det du tittade på hittar du här 700 kr billigare inkl frakt http://esafe.se/sortiment/vapenskap/vapenskap-for-1-6-gevar/s4-2/
Sakar som ska in i det.
Vapen, ammo vapenvårds prylar, licenser, ljuddämpare, div papper man behöver när man ska ut och jaga osv.
Nu behöver iof bara vapnen, ammon och ev ljudämpare förvaras i skåpet men det är väldigt praktiskt att ha allt på ett ställe.
En önskan om komplettering betyder inte att dom börjat handlägga den utan dom brukar då igenom ansökningarna i god tid så dom är kompletta när det väl är dags.
Själv sitter jag med inköpstillstånden är och restade bössor.
Den ena kommer nog inte på en månad eller två och den andra kommer nog snart.
Ska ha 2 gevär, ljuddämpare och någon ask i skåpet. Kanske på sikt extra pipa 
Resten ska vara i ett annat skåp i garaget och då blir det ett stort som man kan ha prydlig ordning i
Ha ha tyckte väl att det var märkligt att licensen skulle börja närma sitt slut "redan"
Resten ska vara i ett annat skåp i garaget och då blir det ett stort som man kan ha prydlig ordning i
Ha ha tyckte väl att det var märkligt att licensen skulle börja närma sitt slut "redan"
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Tro mig så blir det inte.
Är nämligen väldigt praktiskt att ha allt på samma ställe.
Mitt skåp är fullt iof mycket ammo som jag köpt riktigt billigt.
Blir ordentligt billigare om man köper typ 1000 pluggar åt gången.
Ska du ha hagel bössa så tar hagel ammo ordentligt med plats och det går åt massor med om man om man skjuter på ler duvor.
Jag tittade med på mindre från början men fick rådet att köpa större än jag tänkt och nu ångrar jag att jag inte köpte ännu större.
Är nämligen väldigt praktiskt att ha allt på samma ställe.
Mitt skåp är fullt iof mycket ammo som jag köpt riktigt billigt.
Blir ordentligt billigare om man köper typ 1000 pluggar åt gången.
Ska du ha hagel bössa så tar hagel ammo ordentligt med plats och det går åt massor med om man om man skjuter på ler duvor.
Jag tittade med på mindre från början men fick rådet att köpa större än jag tänkt och nu ångrar jag att jag inte köpte ännu större.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Jakt\skytte är en hobby och det får kosta.
Vapenskåpet är dessutom en engångs kostnad.
Ammunitionen får man faktiskt förvara hur man vill i princip.
Ska bara vara inom säkert lås så har man låst huset så kan man i princip ha den under sängen.
Sen att det är högst olämpligt är en annan sak.
Det finns rätt billiga kassaskåp på blocket som man kan ha ammon i.
Trotts jag har stort skåp måste jag köpa ett till för jag kan inte köpa hagel ammo nu för det är fullt till bredden redan.
Köper mycket på en gång för att få ett bra pris.
Gör av med mycket med
Vapenskåpet är dessutom en engångs kostnad.
Ammunitionen får man faktiskt förvara hur man vill i princip.
Ska bara vara inom säkert lås så har man låst huset så kan man i princip ha den under sängen.
Sen att det är högst olämpligt är en annan sak.
Det finns rätt billiga kassaskåp på blocket som man kan ha ammon i.
Trotts jag har stort skåp måste jag köpa ett till för jag kan inte köpa hagel ammo nu för det är fullt till bredden redan.
Köper mycket på en gång för att få ett bra pris.
Gör av med mycket med
Så här blev förstoringen 120D09 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dock så verkar högra linsen inte kunna korrigeras helt 100 samt som jag misstänkte att det skulle bli. Dubletter av föremål men det ska tydligen gå o fixa så jag väntar svar från leverantören. Tills dess får jag spana med 1 öga
Rekomenderar inte denna pga jag trodde man skulle få instruktioner på hur man fixar problemet med dubbla objektD09 skrev:
Men att ha med deras kundtjänst är som att diskutera med små barn..
Får gång på gång instruktioner om att justera förstoringen med spaken.
Svarar gång på gång att det är inte bekymret.
Skickat deras egna text där som beskriver problemet som kan uppstå, ritar bilder och översätter till kinesiska..
Dom säger att dom förstår och skickar sedan en video på 15 sek där man ser en justera förstoringen
Tror jag skjuter en säkring på dom snart ha ha
Skickar min email, sen frågar dom efter den varje gång trots att den finns i historiken ha ha
Ghaa
Men det går att titta i en av linserna åt gången och förstoringen är grym
Kollade in månen igårkväll.. Riktigt grymt
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Grattis till licensen hur många dagar tog det.
Mina 3 nya tog 162 dagar.
Har hämtat ut hagel pangen nu, men ena pangen + ljuddämparen är restad sen 2 månader tillbaka.
Kul ju eller kanske inte.
Mina 3 nya tog 162 dagar.
Har hämtat ut hagel pangen nu, men ena pangen + ljuddämparen är restad sen 2 månader tillbaka.
Kul ju eller kanske inte.