Keiller Keiller skrev:
Om man röstar på fel parti så införs tvångsklippning av gräsmattor? Vi riskerar att få statlig övervakning av den planerade Trädgårdsmyndigheten. Dit kan privatpersoner anonymt höra av sig om grannen inte skött gräsklippningen och på så vis få bukt med svartarbeten hos grannar där folk tar emot alkohol i betalning.
Usch då! Men om grannen betalat svart för gräsklippning så har han väl ändå skött den.

Fulkemisten
Hep Hep skrev:
Inte mycket egentligen - hoppas jag alla fall. Jag tyckte bara att det var lite kul att du (och många andra i tråden) var snabba på att vädra åsikter om TS hemskhet trots att det redan i inlägg två framgick att det var ett skämt. På samma sätt är det nog rätt många som snart kommer rösta efter vad de läst i rubriker på nätet, utan att ha läst in sig på vad partierna faktiskt säger sig vilja göra.
Fabulöst sjukt eller hur? Så man baxnar...

• Gilla
Stefan.o och 3 till
  • Laddar…
H hhallen skrev:
Du har själv svarat på din fråga. Din belöning kommer när din granne senare hjälper dig med något.
Du har nog rätt i det första, men svaret i sig är nog annorlunda. TS har snarare redan uttryckt att belöningen redan kommit i och med utförandet av den hjälpande tjänsten.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
P
"Jag klippte precis grannens gräsmatta utan överenskommelse. Vad har jag för rättigheter"?

Du har rätt till en offentlig försvarare när grannen har polisanmält dig för att du har förstört hans blomsteräng som han hade anlagt för ökad biologiskt mångfald.

😉

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.