Men jag har sparat spis stickpropp från den gamla och jag monterade på den ”nya” dom hade fyra vire båda två men ugnen funkar inte på den ”nya” jag köpte en ny perilex stickpropp , men den har fyra kopplingar en nolla , hur ska man koppla det

• Etikett på baksidan av en Bosch-spis med modell- och effektinformation, inklusive 400V, 2.8kW och 9.2kW.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostig perilexuttag i närbild med fyra kopplingar och synliga ledningar, inklusive en grön jordledning, monterad mot en mörk vägg.
    Skapa konto
  • Perilexstickpropp med fyra stift och en jordad koppling visas ovanpå ett rött prickigt tyg.
    Skapa konto
Det brukar finnas en etikett som visar inkopplingen. Kan du ta en bild i dosan på spisen där du anslutit kabeln?

Spisen hade sin egen kabel men utan stickpropp bara ,så jag kopplade den gamla stickproppen som hade Också fyra kablar

• Kopplad spiskabel med fyra trådar och eltejp på golv vid väggen, nära ett hål i väggen.
    Skapa konto
  • Wow
Magnus E K
  • Laddar…
Kan det vara så enkelt att ugnen är trasig, det är ju gamla grejer.

Jag misstänker att det kan vara felet vid elsäkring , den är gammal , eller kanske det behöver mer amper , kan det vara det

• Äldre elcentral med flera proppsäkringar och märkningar för olika rum, inklusive ett märkskylt för "Eldon" med 25A och 500V.
    Skapa konto
Felet var vid säkringar , en var lite dåligt derför det funkade inte ugnen, tack så mycket för hjälpen , ni som skrev 👍

• Gilla
Dkvist
  • Laddar…
Bra att det löste sig. Men jag tycker att du skall ansluta kabeln till spisen ordentligt. Alltså sätta perilexproppen på spisens kabel i stället för att skarva sådär. Det är en osäker och ömtålig skarv.

• Gilla
KaptenEfraim
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.