5 462 läst ·
165 svar
5k läst
165 svar
Jag blir galen på min häxring!
Jag tror inte det är ”farligt” med vanligt salt vad gäller vattentäkten, men kanske det inte är tillåtet ändå. Jag är inte en sådan som bryter mot lagar som vissa här tycker är ”rimligt”.F fribygg skrev:
Om du använt atamon i trädgården har du sannolikt brutit mot vad som är tillåtet även om det kanske inte finns en lag speciellt mot atamonR Renoveringstjejen skrev:
Möjligt, om någon råkat spilla nått kilo grovsalt eller tösalt nära nån parkslide har jag inte märkt några negativa effekter på gräset runtomkring året efteråt. Just när grovsaltet och det kokande vattnet spillts verkar dock all växtlighet gulna och dö, men det beror kanske på vattnet ( vilket är ett farligt gift som enligt berättelsen omger Visby stift)Alfredo skrev:
Vid Trafikverkets vägar verkar gräset trivas ordentligt, men det är ju knappast vanligt grovsalt som sprids på de vägarna..
Ang. b) Är du säker på att det är din "egen kompass" och inte något du sugit upp utifrån, givet massiv miljö-klimatologisk predikan och dess relaterade undergångsprofetior?R Renoveringstjejen skrev:
Oavsett personlig ideologi så står det i stadgarna att vi ska odla ekologiskt och med organiskt gödsel. Så det gör jag. Hade det stått något i stadgarna som jag inte sympatiserar med så hade jag naturligtvis valt ett annat ställe. Som tur är finns den valfriheten - för dig också.T tobiast skrev:
Jag fattar inte att det finns personer som bosätter sig i kollektiv med regler om att man måste odla ekologiskt men sen blir arga för att det dyker upp häxringar. Jag hade trott att det är precis så man lockar fram häxringar...