Familjen har växt ur radhuset och vi är på jakt efter en villa, helst i området där vi bor, men vi har koll även en bit härifrån. 
Idag dök det upp ett hus i området där vi bor, som dock behöver en del uppfräschning inomhus, men vi är iaf väldigt intresserade.
Saken är den att jag undrade över några saker som jag såg på bilderna på huset, som jag undrar om ni har möjlighet att hjälpa mig med.
Först och främst. Vad är det för material som fasaden är byggd av, förutom teglet? Kolla på bilden.
Sen undrar jag också vad dom har gjort i valvet som går in från altanen, varför ser det ut som om det är målat lite lätt ojämnt vitt där.
Är det någon som har svar på dessa frågor så skulle det vara kul att veta, innan man går på en ev. visning.
/hedde
Idag dök det upp ett hus i området där vi bor, som dock behöver en del uppfräschning inomhus, men vi är iaf väldigt intresserade.
Saken är den att jag undrade över några saker som jag såg på bilderna på huset, som jag undrar om ni har möjlighet att hjälpa mig med.
Först och främst. Vad är det för material som fasaden är byggd av, förutom teglet? Kolla på bilden.
Sen undrar jag också vad dom har gjort i valvet som går in från altanen, varför ser det ut som om det är målat lite lätt ojämnt vitt där.
/hedde
Varning för ytong - det kan vara kombinerat med blå lättbetong också, dvs risk för höga radonhalter! Vänner till oss köpte ett hus av vita Ytong-element som visade sig ha blå lättbetong runt fönster mm, särskilt i källaren. Undersök huset noga (mha geigermätare) för att få svar på om huset innehåller blåbetong, så att ni inte får samma överraskning.
Klicka här för att svara